انتخاب 600 مسجد برای اجرای طرح‌های ستاد مردمی مقابله با کرونا در یزد

یزد(پانا) - فرمانده سپاه الغدیر استان یزد از انتخاب 600 مسجد برای اجرای طرح‌های ستاد مردمی امدادگران و حافظان سلامت در مقابله با کرونا در یزد خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۳۵۴۲۷
لینک کوتاه کپی شد
انتخاب 600 مسجد برای اجرای طرح‌های ستاد مردمی مقابله با کرونا در یزد

سردار رضا پورشمسی در دیدار اعضای ستاد مردمی امدادگران و حافظان سلامت با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد ضمن قدردانی از خدمات کادر درمان و ایثارگری‌های آنها در خط مقدم مقابله با کرونا اظهار داشت: بعد از فرمایشات حکیمانه رهبر معظم انقلاب تصمیم بر این شد که انسجام بیشتر و حرکت جدیدتری در زمینه مقابله با کرونا اتفاق بیفتد بر این اساس گروه‌ها و دستگاه‌های بیشتری در سطح استان دخیل شدند.
وی عنوان کرد: برنامه ای طراحی شد که با تاکیدات رهبری به عنوان محور قرار گرفتن مسجد در اجرای طرح‌های مقابله با کرونا قرار شد ستاد مردمی امدادگران و حافظان سلامت تشکیل و مساجدی که این ظرفیت را دارند، انتخاب شوند.
میرشمسی بیان کرد: در مرکز استان، امام جمعه به عنوان رئیس و استاندار به عنوان دبیر ستاد انتخاب شدند و همین ستاد در شهرستانها نیز تشکیل می شود و خیران و دستگاه ها نیز اعضای آن هستند.
فرمانده سپاه الغدیر استان یزد ادامه داد: تلاش ما این است که 600 مسجد در قالب این طرح به عنوان محور قرار بگیرند و با بنر نشان دار شوند.
وی یادآور شد: بر این اساس در ابرکوه 48 مسجد، در اردکان 48 مسجد، اشکذر، بافق هر کدام 30 مسجد، بهاباد 25 مسجد، تفت 60 مسجد، شهرستان یزد 176 مسجد، مهریز و میبد هر کدام 50 مسجد، زارچ 18 مسجد و در مجموع 600 مسجد مشخص شدند.
میرشمسی عنوان کرد: در این مساجد به عنوان ستاد مردمی محله قرار است 40 عنوان برنامه ای که پیشنهاد شده، اجرا شود که این برنامه ها حاصل تجارب مقابله با کرونا از اسفند سال 98 تاکنون با تاکید بر فرمایشات اخیر رهبری است.
وی اظهار داشت: این برنامه ها در زمینه های دعا و استغاثه، آموزش به ویژه آموزش‌های خانوادگی، کمک‌های مردمی و بیمارستانی و ... پیش بینی شده که در هر مسجد با همکاری دستگاه‌های همکار آن مسجد، اجرا می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار