آمادگی صدها مسئول در دولت ترامپ برای انتقال قدرت به بایدن

تهران (پانا)‌ - صدها شخصیت از جمله مسئولان بلندپایه دولت ترامپ خود را برای تحویل قدرت به بایدن آماده می کنند.

کد مطلب: ۱۱۳۵۴۰۸
لینک کوتاه کپی شد
آمادگی صدها مسئول در دولت ترامپ برای انتقال قدرت به بایدن

به گزارش جماران به نقل از سی ان ان، حداقل 150 شخصیت از جمله مسئولان بلندپایه در دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا خود را برای انتقال قدرت به جو بایدن، کاندیدای دموکرات‌ها در صورت پیروز شدنش در انتخابات ریاست‌جمهوری روز سه‌شنبه، آماده می‌کنند.

برخی منابع آگاه گفتند که به دلیل آن که ترامپ اخیرا از پاسخ به پرسش‌ها درباره انتقال مسالمت‌آمیز قدرت طفره رفته و در شفافیت انتخابات نیز تشکیک کرده است، تیم بایدن نیز خود را برای رویارویی با موانع احتمالی با رئیس‌جمهور کنونی و هوادارانش در دوره انتقالی آماده می‌کند.

به گفته این منابع آگاه انتظار می‌رود شخصیت‌هایی که خود را برای انتقال قدرت به بایدن در صورت برنده شدن در انتخابات روز سه‌شنبه آماده می‌کنند، به 300 نفر برسد. در همین حال، دو روز مانده به انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که «جو بایدن» کاندیدای دموکرات‌ها برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا همچنان جلوتر است.

براساس نتایج نظرسنجی‌هایی که وبسایت RealClearPolitics گردآوری کرده است میزان حمایت آمریکایی‌ها از بایدن 51.3 درصد و میزان حمایت از ترامپ43.5 درصد است. براساس ارزیابی‌های نظرسنجی میزان حمایت از ترامپ بین 40 تا 46 و میزان حمایت از بایدن 49 تا 54 درصد است.

ولی شبکه تلویزیونی «فاکس نیوز» که مورد علاقه ترامپ است اعلام کرد که ترامپ در هفته‌های اخیر توانسته است که جایگاه و عقب‌ماندگی از بایدن را جبران کند و آن را از 10 درصد به 8 درصد کاهش دهد. از سوی دیگر، وبسایت FiveThirtyEight که در زمینه نظرسنجی تخصص دارد فرصت پیروزی بایدن را 90 درصد ارزیابی کرد. این در حالی است که دونالد ترامپ و رقیب او جو بایدن در ایالت‌‌های کلیدی آمریکا به فعالیت ‌های انتخاباتی خود برای بسیج هوادارانشان ادامه دادند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، شب گذشته نیز «جو بایدن» کاندیدای حزب دموکرات در ایالت «میشیگان» و دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در ایالت «پنسیلوانیا» به سخنرانی تبلیغاتی پرداختند؛ ایالت‌هایی که می‌توانند نقشی کلیدی در انتخابات روز سه‌شنبه بازی کنند.

کاندیدای حزب جمهوری‌خواه در چهار نقطه ایالت رقابتی و کلیدی پنسیلوانیا برنامه انتخاباتی برگزار کرد. ترامپ در سال 2016 با فاصله کم در هر دو ایالت پنسیلوانیا و میشیگان به پیروزی رسید. بایدن، در حالی که «باراک اوباما »رئیس جمهور پیشین آمریکا در کنار او حاضر بود، گفت که آمریکا از «هرج و مرج» دولت ترامپ خسته است. بایدن و اوباما در تجمعی در شهر «فلینت» میشیگان که مردم برای حفظ فاصله با خودروهای خود در آن شرکت کرده بودند، حضور یافتند و پس از آن در «دیترویت» حاضر شدند.

بایدن در این تجمع گفت وقت آن است که دونالد ترامپ «ساک‌ها را ببندد و راهی خانه شود.» او افزود: ما از این هرج و مرج، توئیت ها، عصبانیت ها، ناکامی ها، و سلب مسئولیت ها خسته شده ایم. اوباما هم گفت: «وسواس ترامپ حجم جمعیتی است که در سخنرانی ‌ها و مراسم وی حاضر می ‌شوند.ترامپ، تشنه توجه است. » رئیس جمهور سابق آمریکا با اشاره به روز سه ‌شنبه گفت: «این سه‌ شنبه، همه چیز در خط قرار دارد. روز سه ‌شنبه شما می‌ توانید تغییر را انتخاب کنید».

رئیس جمهور سابق آمریکا گفت: «وی (ترامپ)هیچگونه علاقه ‌ای برای کار کردن یا کمک کردن به دیگران به جز خودش و دوستانش ندارد.» رئیس جمهوری سابق آمریکا با انتقاد از اظهارات ترامپ که این تعداد از مرگ ‌ومیر را زیاد ندانسته بود، به تلاش ترامپ برای رشد اقتصادی و کاهش بیکاری اشاره کرد و گفت با نادیده گرفتن همه ‌گیری، بیکاری کاهش نمی‌‌یابد.

وی در واکنش به اظهارات روز گذشته ترامپ که مدعی شده بود پزشکان برای دریافت پول بیشتر، آمار کرونا را زیاد می‌کنند، اضافه کرد: او پزشکان را به سود بردن از این بیماری متهم می‌‌کند، گفت که پزشکان بیش از حد این بیماری، بیماران را می‌‌کشند زیرا از این طریق کسب درآمد خواهند کرد. اوباما تاکید کرد: او نمی‌‌تواند‌ درک کند، او نمی‌‌فهمد که کسی برای نجات دیگران جان خود را بدون تلاش برای دریافت یک دلار هم به خطر می‌اندازند.

گفته می‌شود باراک اوباما شخصا به خانه‌‌های مردم زنگ می‌‌زند و از آنها می‌‌خواهد به بایدن رای بدهند. اوباما طی روزهای گذشته سه مرتبه به طور مجزا به نفع بایدن سخنرانی کرد. اوباما در «پنسیلوانیا»، «میامی» و سرانجام در «اورلاندو» به شدت از رئیس‌جمهور کنونی این کشور انتقاد کرد. اوباما گفته بود قصد دارد در آخرین هفته از کارزار تبلیغاتی انتخابات ریاست جمهوری این کشور به جو بایدن بپیوندد و در کارزارهای تبلیغاتی کنار وی باشد.

دموکرات‌ها امیدوارند که اوباما بتواند با سخنرانی‌‌ها برای سیاه‌پوستان و لاتین‌تبارها برای رای دادن به بایدن تاثیرگذار باشد. اوباما نشان داده است در خیزش مردمی موفقیت خوبی دارد، تعداد دنبال ‌کنندگان وی در شبکه‌‌های مجازی بیش از 120 میلیون نفرند و او می‌تواند زبان گویایی برای بایدن و حزب دموکرات در برابر رئیس‌جمهور فعلی و دولتش باشد.

ترامپ در مقابل گفت که آمریکا در روز انتخابات شاهد «موج بزرگ قرمز» پیروزی جمهوری خواهان خواهد بود. اگر پنسیلوانیا را ببریم، دیگر تمام است. رئیس‌جمهور آمریکا گفت: «اگر سه شنبه پیروز شدیم یا کمی بعد از آن با تشکر از دادگاه عالی پیروز شدیم... شما یک بورس اوراق بهادار را می‌ بینید که همچون سفینه فضایی پیش خواهد رفت. سه روز دیگر ، این ایالتی است که رویای آمریکایی را نجات خواهد داد. در تاریخ 3 نوامبر، ما پیروز پنسیلوانیا خواهیم بود و برای چهار سال دیگر در آن کاخ سفید بسیار زیبا، پیروز خواهیم شد. اگر بایدن پیروز شود، هیچ فرکینگ(استخراج نفت با شکست پوسته زمین)، نفت، گاز طبیعی، شغل و آینده وجود نخواهد داشت. در دوره بایدن، قیمت گاز منفجر خواهد شد. درآمد خانواده‌ ها به شدت سقوط خواهد کرد و صنعت فرکینگ برای همیشه غیرقانونی اعلام خواهد شد. با رای شما، من مالیات طبقه متوسط ​​را حتی بیشتر کاهش می‌ دهم. منظورم این است که ما آنها را در بالاترین سطح تاریخ کشورمان کاهش می ‌دهیم. و حتی بیشتر. من همیشه از انرژی پنسیلوانیا دفاع می ‌کنم و آن ارتقا می ‌دهم. دیگر تعطیلی ایالت وجود نخواهد داشت. ما قصد نداریم تعطیل کنیم. دیگر هرگز قفل نخواهیم زد.»

وی به کابینه احتمالی جو بایدن اشاره کرد و گفت: «جو بایدن رادیکال ‌ترین کابینه چپ تاریخ را منصوب می کند. بتو اورورک مسئول توقیف اسلحه خواهد بود. الیزابت «پوکاهونتاس» وارن طبق آنچه آنها می ‌گویند مسئول خزانه داری خواهد بود. ایلهان عمر عهده‌دار امنیت ملی می ‌شود. تعجب نمی‌ کنم بگویند خانم‌ ها و آقایان، ما خوشحالیم که ایلهان عمر را برای اداره امنیت ملی معرفی کنیم. او قرار است عهده‌ دار محافظت از مرزهای ما شود!»

رویدادهای انتخاباتی بایدن به دلیل مراعات حفظ فاصله اجتماعی در جریان همه گیری کرونا عمدتا کوچک بوده است. در مقابل ترامپ در تجمع‌های شلوغ که بسیاری از هوادارانش در آنها ماسک نمی‌زنند، شرکت می‌کند. او روز شنبه در چهار رویداد انتخاباتی در پنسیلوانیا شرکت کرد. ناظران می‌گویند اگر او پنسیلوانیا را ببازد، احتمالا شانس کمی برای پیروزی خواهد داشت. ترامپ در حالی در تجمع شهر «نیوتاون» حاضر شد که هوادارانش فریاد می زدند: «چهار سال بیشتر!» او گفت که پنسیلوانیا، زادگاه جنبش استقلال آمریکا در قرن 18، ایالتی است که «سه روز از حالا رویای آمریکایی را نجات خواهد داد.» او همچنین درباره ابتلای خود و همسرش ملانیا به ویروس کرونا شوخی کرد و گفت: «دست کم این شایعات که ما با هم زندگی نمی کنیم غلط از آب درآمد.»

بعد از تجمعی چند صد نفره در نیوتاون، ترامپ به «ردینگ» پرواز کرد؛ جایی که هزاران نفر در باند فرودگاه از او استقبال کردند. ترامپ قصد دارد در دو روز آینده در 10 تجمع دیگر شرکت کند. او روز یکشنبه به «میشیگان، آیووا، کارولینای شمالی، جورجیا و فلوریدا» سفر خواهد کرد و شب انتخابات هم در تجمع هایی در «کارولینای شمالی، پنسیلوانیا، ویسکانسین و میشیگان» حضور خواهد یافت. بایدن پیشتازی قابل توجهی در نظرسنجی های ملی دارد، اما فاصله او از رقیب در ایالت های تعیین کننده که می توانند نتیجه را مشخص کنند کمتر است.

حدود 90 میلیون نفر تاکنون رای خود را تحویل داده اند که 55 میلیون آنها پستی بوده است. تنها دو روز مانده به پایان فعالیت‌ های انتخاباتی، میزان آرا پیش از موعد در انتخابات آمریکا در حدود 65 درصد کل آرا ریخته شده به صندوق در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 است. به این ترتیب انتظار می رود میزان مشارکت در انتخابات امسال در بیش از صد سال اخیر بی سابقه باشد.

از سوی دیگر قرار است یک قاضی فدرال در تگزاس در یک جلسه دادرسی اضطراری در خصوص تصمیم مقامات «هوستون» برای صدور مجوز رای دادن از داخل خودرو را بررسی کند. تصمیم دادگاه می تواند سرنوشت 100 هزار رای ریخته شده به صندوق در منطقه «هریس» که به دموکرات ‌ها متمایل است، تعیین کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار