مفاد تفاهم‌نامه ستاد کل نیروهای مسلح و شورای عالی انقلاب فرهنگی چیست؟

تهران (پانا) - رئیس ستاد کل نیروهای مسلح از ورود سالیانه ۲۰ هزار افسر به دانشگاه‌های نیروهای مسلح خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۳۵۴۰۲
لینک کوتاه کپی شد
مفاد تفاهم‌نامه ستاد کل نیروهای مسلح و شورای عالی انقلاب فرهنگی چیست؟

به گزارش سپاه نیوز، سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در حاشیه امضای تفاهم‌نامه همکاری بین ستاد کل نیروهای مسلح و شورای عالی انقلاب فرهنگی که صبح امروز در ستاد کل نیروهای مسلح منعقد شد، در جمع خبرنگاران با تبریک سالروز میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام صادق (ع) و هفته وحدت اظهار کرد: به برکت این ایام امروز با حضور حجت‌الاسلام عاملی تفاهم‌نامه همکاری بین ستاد کل نیروهای مسلح و شورای عالی انقلاب فرهنگی به امضا رسید.

سرلشکر باقری ادامه داد: این تفاهم‌نامه موجب توسعه همکاری‌های آموزشی، علمی و پژوهشی بین این دو مجموعه بزرگ، نیروهای مسلح و دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور خواهد شد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: نیروهای مسلح ۱۴ دانشگاه و در مجموع ۳۰ مجموعه دانشگاهی، دانشکده‌ای و پژوهشگاهی دارند که سالیانه حدود ۲۰ هزار افسر جوان ما وارد این دانشگاه‌ها می‌شوند.

وی افزود: مجموعه‌های پژوهشگاهی فوق‌العاده ارزشمندی در نیروهای مسلح در حوزه‌های دفاعی، امنیتی و سایر حوزه‌های مرتبط، مشغول فعالیت‌های علمی هستند.

سرلشکر باقری عنوان کرد: در حوزه‌های گوناگون چه صنعتی که صنایع دفاعی کشور را شکل داده است و چه حوزه‌های علوم انسانی که مباحث گوناگونی در امنیت و دفاع کشور پشتیبانی می‌کنند، نیروهای مسلح در حال تحقیق و فعالیت هستند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه زمینه‌های گوناگون همکاری بین ستاد کل نیروهای مسلح و شورای عالی انقلاب فرهنگی وجود دارد، گفت: ما در زمینه نحوه ارزش‌گذاری مدارک علمی دانشگاه‌های نیروهای مسلح، نحوه جذب و ارتقای هیئت علمی و هیئت‌های پژوهشی نیروهای مسلح و سایر زمینه‌ها نیازمند این همکاری هستیم که در این تفاهم‌نامه پیش‌بینی شده است.

سرلشکر باقری اضافه کرد: براساس این تفاهم‌نامه، کارگروه مشترکی پیش‌بینی شده که درباره جزئیات با یکدیگر بحث خواهند کرد و ان‌شاءالله همکاری‌های ما که از گذشته وجود داشته است، توسعه چشم‌گیری خواهد داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار