ورود موجی از آنفلوآنزا به گیلان

رشت (پانا) - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از ورود موجی از بیماری آنفلوآنزا به استان خبر داد و گفت در پی توزیع و تزریق دو مرحله از واکسن آنفلوآنزا، سومین محموله این واکسن، وارد گیلان شده است.

کد مطلب: ۱۱۳۵۳۹۳
لینک کوتاه کپی شد
ورود موجی از آنفلوآنزا به گیلان

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی گیلان، آبتین حیدرزاده امروز در جمع خبرنگاران از دریافت و توزیع دو مرحله محموله واکسن آنفلوآنزا در گیلان خبر داد و اظهار کرد: تاکنون ۳۶ هزار دُز واکسن آنفلوآنزا در گیلان به گروه‌های پرخطر به‌صورت رایگان تزریق‌ شده است.

وی از پیگیری‌های مسئولان دانشگاه جهت دریافت مرحله سوم واکسن آنفلوآنزا در گیلان خبر داد و افزود: ۴۵۰۰ دُز واکسن دیگر نیز به گیلان وارد شده و به‌زودی بین گروه‌های پرخطر توزیع و تزریق می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به گروه‌های دریافت‌کننده واکسن آنفلوآنزا جدید، گفت: در این مرحله، زنان باردار، مادران تازه زایمان کرده، زندانیان، نیروهای انتظامی و نظامی شاغل در مراکز بهداشتی و درمانی، سالمندان و کودکان نیز واکسینه خواهند شد.

حیدرزاده، با بیان اینکه تاکنون تست مثبت مبتلا به آنفلوآنزا در گیلان نداشته‌ایم، افزود: علائم سندروم شبه آنفلوآنزایی در استان با توجه به مراجعه مردم به مراکز درمانی و بیمارستانی دیده‌شده و به نظر می‌رسد موجی از آنفلوآنزا به گیلان در حال وارد شدن است.

وی با بیان اینکه معاونت بهداشتی گیلان در حال نمونه‌گیری و تست از بیماران مشکوک به بیماری شبه آنفلوآنزایی است، گفت: باید بر اساس نتایج آزمایش‌ها، نوع آنفلوآنزا شناسایی و مقدمات لازم به جهت پیشگیری و درمان آن در استان از سر گرفته شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به شباهت ویروس آنفلوآنزا با ویروس کرونا، گفت: توصیه‌های بهداشتی جهت پیشگیری از آنفلوآنزا همان رعایت الزامات برای پیشگیری از کرونا ویروس جدید است و این می‌طلبد تا مردم، بیش ‌از پیش نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی اقدام کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار