مینو زمان: سیزدهم آبان، روز همدلی یک ملت است

تهران (پانا) - در آستانه هفته وحدت و یوم الله 13 آبان، «مینو زمان»، مدیر آموزش و پرورش منطقه 8، سیزده آبان را یادآور حماسه ها، ایثارها و فداکاری های دانش آموزان عزیز این مرز و بوم دانست و روز دانش آموز را روز همبستگی و همدلی و هم زبانی یک ملت است بیان کرد.

کد مطلب: ۱۱۳۵۳۵۷
لینک کوتاه کپی شد
مینو زمان: سیزدهم آبان، روز همدلی یک ملت است

وی در گفت و گو با پانا خاطر نشان کرد: روز 13 آبان در تقویم نظام جمهوری اسلامی ایران به عنوان روز مبارزه با استکبار جهانی نامگذاری شده است که یادآور سه واقعه مهم در تاریخ معاصر ایران است. تبعید امام خمینی(ره) به ترکیه در سال 1343، به شهادت رسیدن دانش آموزان در دانشگاه 13 آبان 1357 و نیز تسخیر لانه جاسوسی و روز مبارزه با استکبار جهانی 13 آبان 1358.

زمان گفت: واقعه 13 آبان که به تعبیر معمار کبیر انقلاب اسلامی، انقلاب دوم نامیده شد، به دل های مؤمنان قوت بخشید و غروری مقدس و حماسه آفرین را در آنان زنده کرد، پرتوی تابناک از انوار الهی بر آنان تابانید و درس هایی بزرگ از شهادت و رشادت و دلیری به آنان آموخت. دانش آموزان ایرانی با توکل به خداوند متعال و حفظ هویت خویش ضمن گرامیداشت یاد شهدای گرانقدر این روز بزرگ، با اتحاد و همبستگی در کنار همه ی سختی ها به ایران عزیز و سربلند می اندیشند و در راه اعتلای میهن اسلامی با سلاح علم و ایمان با تمامی دشمنان خواهند جنگید.

مدیر آموزش و پرورش منطقه 8 یادآور شد: سیزدهم آبان، روزی است که بر تارکِ آن حوادث بزرگ و سرنوشت سازی از تاریخ ملت ایران به ثبت رسیده است، روزی که در زوایای مختلف آن نماد مقاومت و پایداری ایرانیان در برابر استکبار جهانی آشکار شد و یادآور حوادث مهمی است که در شکل‌گیری انقلاب اسلامی و حذف مظاهر و نمادهای استکبار از جغرافیا و صحنه اداره ایران نقش اساسی ایفا کرد و شاید تاریخ معاصر ما، چنین روزی با این درجه از اهمیت و بزرگی کمتر به یاد داشته باشد. در سیزدهم آبان مردم سرافراز ایران به همه مستضعفان جهان نشان دادند که دیوار ستم، شکستنی است.

وی همچنین در خصوص اهمیت بزرگداشت این روز افزود: مجموعه رویدادهای این روز تاریخی پیام ها و درس های فراوانی برای نسل حاضر و نسل های آینده دارد که عصاره آن ضرورت هوشیاری در برابر توطئه ها و هجمه های دشمنان بخصوص لزوم هوشمندی نسل جوان و خودباوری و اتکا به نفس آنان در مقابله با دسیسه ها و فتنه ها و دفاع از مرزهای جغرافیایی، عقیدتی و فرهنگی و همچنین تلاش در جهت نیل به پیشرفت و اقتدار افزونتر است.

زمان در پایان، ضمن تبریک ضمن تبریک این روز مبارک به همه ی دانش آموزان عزیز و فرهنگیان فرهیخته، به ویژه تقارن خجسته آن با 17 ربیع الاول، سالروز ولادت نبی مکرم اسلام حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم و امام جعفر صادق علیه السلام و هفته وحدت، از خداوند متعال پیشرفت و سر بلندی را برای همه پویندگان طریق معرفت به ویژه نسل پویای انقلاب اسلامی خواهان شد و با توجه به شیوع بیماری کرونا و لزوم رعایت شیوه نامه های بهداشتی و حفظ جان هم میهنان عزیزمان، همگان را به حضور در فعالیت ها و پویش های مجازی تعریف شده به ویژه در بستر شبکه شاد در خصوص یوم اله 13 آبان دعوت کرد و گفت: انشاءالله همچون سنوات گذشته، مقتدرانه و با صلابت مشت محکمی بر دهان استکبار، علی الخصوص اهانت کنندگان به ساحت مقدس پیامبر مهربانی ها بزنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار