شکارچیان متخلف در منطقه حفاظت شده قمصر و برزک دستگیر شدند

کاشان (پانا) - رییس اداره حفاظت محیط زیست کاشان عنوان کرد ماموران یگان حفاظت محیط زیست منطقه حفاظت شده قمصر و برزک موفق به دستگیری یک گروه از متخلفان شکار و صید شدند.

کد مطلب: ۱۱۳۵۲۵۴
لینک کوتاه کپی شد
شکارچیان متخلف در منطقه حفاظت شده قمصر و برزک دستگیر شدند

الهیار دولتخواه در گفت و گو با پانا اظهار کرد: با همکاری عوامل نیروی انتظامی پاسگاه قمصر سه نفر از شکارچیان متخلف، پس از چند ساعت دستگیر و همراه با ابزار جرم جهت پیگیری پرونده به مرجع قضایی تحویل شدند.
وی افزود: لاشه دو راس کل وحشی همراه با یک قبضه اسلحه گلوله زنی و یک قبضه اسلحه کالیبر ۱۲ پنج تیر قاچاق و دو دستگاه بیسیم دستی و سایر ادوات مربوط به متخلفان کشف و ضبط شد.
وی تصریح کرد: ماموران یگان حفاظت محیط زیست، در هفت ماه گذشته طی هفت هزار نفر ساعت گشت و کنترل در مناطق آزاد و حفاظت شده قمصر و برزک، 17 نفر از متخلفان شکار را دستگیر کرده و 23 پرونده در مرجع قضایی تشکیل شده است.
رییس اداره حفاظت محیط زیست کاشان گفت: کشف و ضبط سه قبضه اسلحه مجاز و سه اسلحه غیر مجاز همراه با دیگر ابزار شکار از دیگر فعالیتهای اداره حفاظت محیط زیست کاشان تا پایان مهرماه بود که تاکنون برای 29 پرونده رای قضایی صادر شده است.
وی افزود: محیط‌زیست و تنوع زیستی امانت ارزشمندی است که از نسل‌های قبل به ما رسیده اما جهل نسبت به ارزش این و اهمیت این میراث و زیاده‌خواهی برخی شهروندان این میراث را به خطر انداخته و بسیاری از گونه‌های گیاهی و جانوری روبه انقراض شده‌اند.
وی تاکید کرد: برای حفظ محیط‌زیست، علاوه بر دولت، همه افراد جامعه نیز باید تلاش کنند. هر کس در برابر طبیعت و محیط زیست مسوول است و از این‌رو آموزش محیط‌زیست و مشارکت مردم برای حفظ آن در همه سطوح و همه گروههای سنی ضروری است.
وی تصریح کرد: مردم باید بدانند که چه خطرهایی محیط‌زیست را تهدید می‌کند، علت آن چیست و چگونه می‌توان با بهبود عملکرد یا تغییر رفتار به رفع آن‌ها کمک کرد.هدف از آموزش محیط‌زیست، افزایش آگاهی، درک و حساسیت افراد نسبت به فرآیندهایی است که در محیط طبیعی رخ می‌دهد.
دولتخواه گفت: آموزشهای زیست محیطی به مردم کمک می‌کند تا نسبت به محیط‌زیست احساس مسوولیت کرده و خود آنها بخشی از راهکار و راه‌حل باشند و در این صورت است که مشارکت اجتماعی مردم عینیت پیدا می‌کند.

خبرنگار: سید جلال جلیلی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار