3 روز مانده تا پایان انتخابات؛ 91 میلیون نفر در آمریکا رای خود را به صندوق انداختند

تهران (پانا) - انتخابات آمریکا در حالی سه روز دیگر به پایان می‌رسد که تا کنون بیش از ۹۱ میلیون نفر آرای خود را به صندوق‌ها ریخته‌اند.

کد مطلب: ۱۱۳۵۲۴۸
لینک کوتاه کپی شد
3 روز مانده تا پایان انتخابات؛ 91 میلیون نفر در آمریکا رای خود را به صندوق انداختند

به گزارش ایرنا از تارنمای پروژه انتخابات، تا شامگاه شنبه ۹۱ میلیون و ۱۰۷ هزار و ۴۸۴ رای به صندوق‌های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ریخته شده است که از این بین، ۳۳ میلیون و ۱۴۱ هزار و ۲۱۵ رای به صورت حضوری و ۵۷ میلیون و ۹۶۶ هزار و ۲۶۹ رای هم به صورت پستی داده شده است.

هنوز ۳۳ میلیون و ۱۷۶ هزار و ۷۲۳ برگه رای بازگردانده نشده است.

از مجموع ۲۰ ایالتی که ثبت نام رای‌دهندگان براساس گرایش حزبی انجام می‌شود، سهم دموکرات‌ها ۲۰ میلیون و ۲۸۲ هزار و ۱۴۹ رای، جمهوریخواهان ۱۳ میلیون و ۴۰۹ هزار و ۴۶ رای، اقلیت‌ها ۲۹۱ هزار و ۶۷۵ رای و سهم مستقلان یا غیرحزبی‌ها هم ۱۰ میلیون و ۲۸۵ هزار و ۴۵۴ رای به ثبت رسیده است. این شرایط در ایالت بسیار مهم و کلیدی پنسیلوانیا که در این انتخابات به ایالت تعیین کننده تبدیل شده است هم از مجموع سه میلیون و ۹۷ هزار و ۴۰۳ رای درخواست شده تا کنون ۲ میلیون و ۳۷۰ هزار و ۵۱۰ به صندوق‌ها ریخته شده است. از این میزان، ۱ میلیون و ۵۷۳ هزار و ۴۲۲ رای سهم دموکرات‌ها، ۵۴۲ هزار و ۲۵۵ رای سهم جمهوریخواهان، ۱۶ هزار و ۷۸۷ رای هم سهم اقلیت بوده و ۲۳۸ هزار و ۴۶ رای هم در سبد مستقلان و غیرحزبی‌ها ریخته شده است.

در فلوریدا که معمولا به طور سنتی جمهوری‌خواهان در آن شانس بیشتری برای پیروزی دارند، ۸ میلیون و ۲۹۴ هزار و ۱۱۵ رای به صندوق ریخته شده است که معادل ۵۹ درصد ثبت نام کنندگان برای رای است. از این میزان، ۳ میلیون و ۲۷۶ هزار و ۷۸۶ رای را دموکرات‌ها از آن خود کرده‌اند، ۳ میلیون و ۱۶۰ هزار و ۷۳۵ رای هم به سبد جمهوریخواهان رفته است، اقلیت هم ۱۱۲ هزار و ۱۳۱ رای را به خود اختصاص داده و سهم مستقلان هم ۱ میلیون و ۷۴۴ هزار و ۴۶۳ رای اعلام شده است.

در ایالت آریزونا، از مجموع ۳ میلیون و ۳۸۳ هزار و ۴۳۳ رای درخواست شده، ۲ میلیون و ۳۰۲ هزار و ۷۵۶ رای به صندوق ریخته شده است. ۸۷۹ هزار و ۱۷۸ رای را دموکرات‌ها از آن خود کرده‌اند، ۸۳۶ هزار و ۱۲۳ رای هم به سمت جمهوریخواهان رفته، سهم اقلیت و مستقلان هم ۵۸۷ هزار ۴۵۵ رای بوده است. ۴ میلیون و ۳۴۵ هزار و ۴۲۷ رای هم در صندوق‌های ایالت کارولینای شمالی قرار گرفته‌اند. از این میزان، ۱ میلیون و ۶۳۳ هزار و ۷۷۴ رای به سبد دموکرات‌ها، ۱ میلیون ۳۸۷ هزار و ۵۳۷ رای هم به سبد جمهوریخواهان، ۲۲ هزار و ۶۱۱ رای در سبد اقلیت و ۱ میلیون و ۳۱۰ هزار و ۵۰۵ رای هم در سبد مستقلان ریخته شده است.

در سایر ایالت‌های موسوم به نبرد انتخاباتی اطلاعات حزبی یافت نشد. بر اساس اعلام تارنمای انتخابات آمریکا، حدود ۲۴۰ هزار نفر واجد شرایط شرکت در انتخابات هستند که در انتخابات‌های پیشین نشان داده شده است که حدود نیمی از آنها در پای صندوق‌های رای حاضر می‌شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار