عقب‌نشینی مکرون از موضع ضد اسلامی

تهران (پانا) - رئیس‌جمهوری فرانسه که اخیرا از اقدام موهن نشریه‌های فرانسوی در اهانت به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص) حمایت کرده است، مدعی شد احساسات مسلمانان در قبال انتشار کاریکاتورها را درک می‌کنم!

کد مطلب: ۱۱۳۵۱۲۰
لینک کوتاه کپی شد
عقب‌نشینی مکرون از موضع ضد اسلامی

به گزارش ایرنا، رئیس‌جمهور فرانسه در توجیه اقدام موهن نشریه "شارلی ابدو" به ساحت مقدس رسول گرامی (ص) و در سخنانی مزورانه گفت که احساسات مسلمانان در قبال کاریکاتورهای منتشر شده در نشریه‌های فرانسوی را درک می‌کند، اما این انتشار در نشریه‌ها و روزنامه‌های آزاد صورت گرفته است نه وابسته به دولت.

"امانوئل مکرون" رئیس‌جمهور فرانسه که اخیرا از اقدام موهن نشریه‌های فرانسوی در اهانت به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص) حمایت کرده است، به دنبال اعتراضات گسترده مسلمانان جهان به سیاست‌های ضداسلامی فرانسه گفت که این کاریکاتورها نه در نشریه‌های وابسته به دولت فرانسه، بلکه در نشریه‌ها و روزنامه‌های آزاد صورت گرفته است.

رئیس‌جمهور فرانسه که با شبکه خبری الجزیره گفت ‌وگو می‌کرد، افزود: احساسات مسلمانان در قبال انتشار کاریکاتورها را درک می‌کنم.

وی در توجیه اقدام موهن نشریه "شارلی ابدو" به ساحت مقدس رسول گرامی (ص) گفت که کاریکاتورها پروژ دولتی نیست، بلکه برخاسته از روزنامه‌های آزاد و مستقل است که وابسته به دولت فرانسه نیستند.

مکرون افزود: افرادی هستند که دست به تحریف و انحراف دین اسلام می‌زنند و به نام این دین ادعای دفاع از آن را دارند.

رئیس‌‌جمهور فرانسه اخیراً با اتخاذ مواضع اسلام‌ستیزانه بر حمایت خود از نشریه‌هایی را که کاریکاتورهای موهن علیه مقدسات اسلامی و پیامبر گرامی اسلام(ص) منتشر کرده‌اند، گفت که مانع این کار آنها نخواهد شد.

این اظهارات مکرون با اعتراضات گسترده مسلمانان جهان روبه‌رو شده و بسیاری از کشورهای اسلامی خواستار تحریم کالاهای فرانسوی شده‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار