استقرار اتاق بازی در تمامی مدارس نابینایان

تهران (پانا) - با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی و اعضای کمیته پارالمپیک سیزدهمین دوره گرامیداشت روز ملی و هفته پارالمپیک به همراه مراسم نمادین تقدیم 8 هزار و 650 بسته ورزشی از سوی کمیته ملی پارالمپیک به دانش آموزان مدارس استثنایی و ورزشکاران تحت پوشش سازمان بهزیستی در محل مجموعه ورزشی انقلاب تهران برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۳۵۱۱۸
لینک کوتاه کپی شد
استقرار اتاق بازی در تمامی مدارس نابینایان

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی، سید جواد حسینی در این نشست ضمن تقدیر از کمیته ملی پارالمپیک برای اهدای 8 هزار و 650 بسته ورزشی به دانش آموزان با نیازهای ویژه اظهار کرد: فدراسیون ورزش های معلولین از سال 1357 آغاز بکار کرد و از سال 1358 این فدراسیون با نام فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین به فعالیت خود ادامه داد. از سال 1382 هر ساله مراسم روز ملی پارالمپیک برگزار می شود و امسال سیزدهمین دوره این مراسم با اهدای هدایای ورزشی به دانش آموزان با نیاز های ویژه همراه شده است.

حسینی با اشاره به فعالیت های ورزشی دانش آموزان استثنایی گفت: سال گذشته 15 هزار دانش آموز با نیاز های ویژه در گروه های 7 گانه از بین 152 هزار دانش آموز استثنایی درمسابقات ورزشی از سطح مدرسه تا کشور شرکت کردند و هر ساله این مسیر با پویایی تداوم خواهد داشت.

معاون وزیر یکی از از ساحت های مهم شش گانه تعلیم و تربیت را ساحت تربیت بدنی و سلامت دانست و گفت: این ساحت یکی از ساحت های مهم در تحرک بدنی، سلامت، نشاط، عزت نفس و خود پنداری مثبت است که بر کیفیت بخشی به زندگی دانش آموزان و 5 ساحت دیگر اثر مستقیم دارد.

وی افزود: فعال کردن کانون های ورزشی درون مدرسه ای، برگزاری و توسعه کمی کیفی ورزش ها، تعریف حداقل یک ورزش حرفه ای برای هر یک از گروههای هفتگانه تحت پوشش، استاندارد سازی ورزش ها، استاندارد سازی منابع و تجهیزات ورزشی از جمله فعالیت هایی است که در آموزش و پرورش استثنایی برای سلامت و نشاط دانش آموزان در حال انجام است.

حسینی با اشاره به روز ملی پارالمپیک اظهار کرد: دانش آموزان با نیازهای ویزه بیش از سایر دانش آموزان به ساحت تربیت بدنی نیاز دارند و این روز گامی در جهت شناسایی استعدادها، تحرک بدنی و افزایش کیفیت زندگی دانش آموزان با نیازهای ویژه است.

وی افزود: برای ارتقای کیفیت فعالیت های ورزشی در سال جاری 370 سالن ورزشی دویست متری درون مدرسه ای در مدارس استثنایی احداث خواهد شد و اتاق بازی نیز در تمامی مدارس دانش آموزان با آسیب بینایی مستقر خواهد شد.

حسینی در پایان گفت: تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا در قالب نهضت توان افزایی مجموعه تجهیزات ورزشی که دانش آموزان استنثنایی نیاز دارند را به کمک سایر دستگاه ها فراهم کنیم تا شاهد تحرک، نشاط، تندرستی و سلامت بیش از پیش این دانش آموزان باشیم

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار