به مناسبت گرامیداشت روز ملی و هفته پارالمپیک صورت گرفت؛

انعقاد تفاهم‌نامه مشترک سازمان بهزیستی با فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولان

تهران (پانا) - مراسم نشست مشترک انعقاد تفاهم‌نامه همکاری فی مابین سازمان بهزیستی کشور و فدراسیون ورزشهای جانبازان و معلولان با حضور وحید قبادی دانا رئیس سازمان بهزیستی و محمود خسروی وفا رییس کمیته ملی پارالمپیک و سید محمد شروین اسبقیان رییس فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولان کشور برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۳۵۰۴۰
لینک کوتاه کپی شد
انعقاد تفاهم‌نامه مشترک سازمان بهزیستی با فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولان

به گزارش سازمان بهزیستی، وحید قبادی دانا رییس سازمان بهزیستی کشور در این مراسم با اشاره به نگاه بهزیستی به ورزش به عنوان وسیله ای برای توانمندسازی و ایجاد امید و نشاط برای افراد دارای معلولیت،گفت:ورزش همگانی برای افراد دارای معلولیت با هدف تلفیق اجتماعی و به عرصه کشاندن این افراد و همچنین ایجاد امید و دلبستگی به آینده و حضور در جامعه، از این جهت برای ما بسیار مهم است و از طرف دیگر وارد شدن این افراد به عرصه قهرمانی و مدال آوری نیز ظرفیت خوبی برای دیده شدن افراد دارای معلولیت خواهد بود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور همچنین به لزوم همکاری نزدیک و هر چه بیشتر بنیاد شهید، سازمان بهزیستی، مجموعه کمیته ملی پارالمپیک و فدراسیون ورزشهای جانبازان و معلولان اشاره کرد و افزود:هرچند که این همکاری از قبل هم وجود داشته است اما این هم افزایی فرصت خوبی برای استفاده از امکانات بهزیستی برای قهرمانان و مدال آوران دارای معلولیت است و همانطور که هدف ما در بهزیستی این است که فرد دارای معلولیت از یک زندگی مستقل در بستر خانواده و با مشارکت اجتماعی هر چه بیشتر و تاثیر گذار در جامعه برخوردار باشد،در ورزش هم به دنبال همین هدف هستیم.

وی افزود: همکاران ما در حوزه ورزش بهزیستی، امکانات بهزیستی و فضاهای اردوگاهی برای آماده سازی تیم ها و .... را در اختیار ورزشکاران معلول قرار خواهند داد و همچنین می توانیم از امکانات فدراسیون برای آموزش ورزشکاران دارای معلولیت استفاده کنیم.همچنین نظام جمهوری اسلامی نیز حقوقی برای این قهرمانان قائل شده که پیگیر آن هستیم.

قبادی دانا گفت: به برکت دفاع مقدس،زمینه جهش خوب در ورزش جانبازان و معلولان ایجاد شده است و سن بسیاری از قهرمان جانباز که مدال آور نیز بوده اند، بالا رفته است و می توانند به عنوان مربیان پیشکسوت در این زمینه فعال باشند و برای آموزش افراد در سنین پایین تر هم زمینه ای برای پارالمپیک ایجاد می شود و سازمان بهزیستی نیز از هیچ تلاشی در این زمینه دریغ نخواهد کرد.

وی با اشاره به حسن انتخاب این روز و امضای تفاهم نامه در روز گرامیداشت پارالمپیک نیز گفت: امیدواریم که نتایج عملی این تفاهم نامه ها در کف جامعه و در زندگی افراد دارای معلولیت حس شود و موجب ایجاد تحول و همچنین ارتقای توانمندی بدنی،جسمی و روحی این افراد شود و در حد یک مراسم نمادین و رسمی باقی نماند و نقاط ضعف و ایستای با استفاده از تجارب ارزشمند این سالها شناسایی و رفع شود.

گفتنی است تفاهم نامه مذکور با موضوع همکاری های مشترک آموزشی-پژوهشی،توسعه فعالیت های تربیت بدنی و ورزش به ویژه ورزش همگانی،بهبود و ارتقای سطح نشاط و سلامت عمومی جامعه هدف و تبادل تجارب مفید فی مابین دو سازمان،به مدت یک سال منعقد شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار