برگزاری جلسه هماهنگی کمیته دانش آموزان و فرهنگیان ستاد بزرگداشت یوم الله 13 آبان

مشهد(پانا)- جلسه هماهنگی کمیته دانش آموزان و فرهنگیان ستاد بزرگداشت یوم الله 13 آبان با حضور مدیرکل آموزش و پرورش و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۳۵۰۲۳
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری جلسه هماهنگی کمیته دانش آموزان و فرهنگیان ستاد بزرگداشت یوم الله 13 آبان

قاسمعلی خدابنده ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و به ویژه شهدای دانش آموز، یوم الله 13 آبان را نقطه عطف در تاریخ انقلاب اسلامی دانست و گفت: روز 13 آبان که در تقویم به عنوان روز مبارزه با استکبار نام‌گذاری شده یادآور سه واقعه مهم در تاریخ معاصر ایران است که در سه دوره مختلف رخ داده و به همین دلیل این روز را در تاریخ کشور به عنوان روزی به یادماندنی به ثبت رسانده است، تبعید امام خمینی(ره) به ترکیه در 13 آبان 1343، 13 آبان 1357 که روز دانش‌آموز نام گرفت و تسخیر لانه جاسوسی در 13 آبان 1358 عنوان این سه واقعه تاریخی است.

وی با بیان اینکه همه ساله در این روز به منظور گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانش آموز و روز مبارزه با استکبار مراسماتی برگزار می شود تصریح کرد: امسال نیز باتوجه به شرایط کرونایی موجود و مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر عدم برگزاری تجمعات، در شهرستان هایی که وضعیت قرمز دارند و کلاس های درس حضوری تعطیل است، این مراسم به صورت مختصر و در قالب به صدا در آوردن زنگ استکبار ستیزی در ادارات برگزار می شود.

این مقام مسئول درخصوص برگزاری مراسم یوم الله 13 آبان شهر مشهد اظهار داشت: این مراسم در مشهد با توجه به وجود مضجع شریف امام رضا(ع) و با رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی در صورت اخذ مجوز های لازم از ستاد استانی مقابله با کرونا در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر برگزار می شود.

خدابنده ضمن محکومیت اهانت به پیامبر اسلام، به لزوم توجه به این موضوع و همچنین موضوع هفته وحدت و میلاد پیام اکرم(ص) در مراسم یوم الله 13 آبان تاکید کرد و افزود: ستاد استانی مقابله با کرونا با توجه به درخواست چندین باره آموزش و پرورش استان مبنی بر تعطیل کلاس های حضوری در مناطقی که وضعیت قرمز دارند، مجوز تعطیلی کلاس های حضوری از امروز تا پایان هفته جاری را صادر نموده است، در این مناطق مدارس باز هستند و کادر اجرایی مدارس با پیش بینی مدیران مدارس حاضر می باشند.

وی در پایان افزود: در صورتی که شرایط موجود کرونایی ادامه پیدا کند، تعطیلی و یا عدم تعطیلی کلاس های حضوری در شهرستان ها، مناطق و نواحی استان اطلاع رسانی خواهد شد.

در ابتدای جلسه حجت الاسلام و المسلمین سلطانی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی ضمن تاکید بر لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی در همه مراسم ها عنوان کرد: امیدواریم مراسم گرامیداشت یوم الله 13 آبان نیز با حضور نمایندگان تشکل های دانش آموزی و با رعایت دقیق تمامی دستورالعمل های بهداشتی برگزار شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار