بیمارستان ابن‌سینا نورآباد نیازمند دستگاه سی تی اسکن است

خرم‌آباد (پانا) - رییس شبکه بهداشت و درمان دلفان اعلام کرد خرابی تنها دستگاه تشخیص طبی سی تی اسکن بیمارستان ابن‌سینا نورآباد یک دغدغه اصلی حوزه درمانی این شهرستان در شرایط مبارزه با ویروس کرونا است.

کد مطلب: ۱۱۳۵۰۰۴
لینک کوتاه کپی شد
بیمارستان ابن‌سینا نورآباد نیازمند دستگاه سی تی اسکن است

به گزارش ایرنا، امیر رضایی افزود: تنها دستگاه سی تی اسکن بیمارستان ابن‌سینا نورآباد مرکز دلفان از یک ماه پیش خراب و غیرقابل استفاده شده است و شهروندان نیازمند تشخیص طبی، ناگزیر به شهرهای همجوار مسافرت می‌کنند.

وی با بیان اینکه تعمیر تنها دستگاه سی تی اسکن موجود در دلفان ۶ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد ادامه داد: با توجه به شرایط قرمز شیوع کرونا، این دستگاه برای تشخیص وضعیت بیماران مبتلا به ویروس بسیار ضروری است.

رییس شبکه بهداشت و درمان دلفان عنوان کرد: بیماران کرونایی بستری در بیمارستان ابن‌سینا ۲۱ نفر هستند که ۱۰ نفر آنها در بخش مراقبت‌های ویژه ( آی سی یو) بستری هستند و حال ۲ نفر آنان وخیم است.

رضایی بیان کرد: موارد مثبت ابتلا به کرونا در دلفان به سه هزار و ۱۲۲ نفر رسیده است که ۶۴ بیمار از این تعداد جان باخته‌اند و هم اکنون شهرستان از نظر شیوع بیماری کووید ۱۹ در وضعیت پرخطر قرار دارد.

وی اضافه کرد: یک بخش بیمارستانی با ۲۵ تخت به مبتلایان کرونا در دلفان اختصاص یافته که با توجه به فصل سرما و احتمال افزایش بیماران طی هفته آینده، یک بخش دیگر ویژه این افراد در بیمارستان ابن‌سینا راه اندازی می شود.

رضایی با اشاره به کمبوی نیروی بیمارستانی در دلفان برای مقابله با کرونا گفت: وضعیت تخت های مخصوص بیماران کرونایی در شهرستان دلفان نسبت به برخی شهرستان های دیگر بهتر است.

وی تصریح کرد: بسیاری از مبتلایان دیر به بیمارستان مراجعه می کنند و به همین دلیل ویروس ریه این افراد را درگیر کرده است.

تاکنون ۴۰ هزار و ۲۹۳ مورد مثبت کرونا در لرستان شناسایی شده که از این تعداد ۸۰۳ نفر جان باخته اند و با توجه به وضعیت قرمز استان و فوق حاد برخی شهرها تمامی محدودیت های کرونایی استان تا ۱۶ آبان تمدید شده است.

شهرستان دلفان با مرکزیت شهر نورآباد و جمعیت ۱۵۰ هزار نفر در شمال لرستان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار