مدیردانش آموزی استان کردستان خبرداد:

پیام مدیر کل آموزش و پرورش استان کردستان به مناسبت هفته بسیج دانش آموزی

سنندج(پانا)-مدیر کل آموزش و پرورش استان کردستان با صدور پیامی، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان والامقام، فرارسیدن هفته بسیج دانش آموزی و روز نوجوان را تبریک گفت.

کد مطلب: ۱۱۳۴۹۶۹
لینک کوتاه کپی شد
پیام مدیر کل آموزش و پرورش استان کردستان به مناسبت هفته بسیج دانش آموزی

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان، متن پیام رشید قربانی مدیر کل آموزش و پرورش استان به شرح ذیل است .

دانش آموزان به عنوان آینده سازان کشور و یکی از اقشار موثر، همواره در جامعه نقش آفرین بوده اند. با شکل گیری نهضت اسلامی از زمان رژیم ستم شاهی ، دانش آموزان بصیر و شجاع ، همگام و همدوش با ملت انقلابی ایران اسلامی ، با تعبیت از امام راحل و حضور پر رنگ در دوران مبارزه با رژیم طاغوت در راستای پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی به خوبی به ایفای نقش پرداختند که تقدیم شهدای دانش آموز به خصوص در یوم الله 13 آبان ، مصداق بارز این همراهی، مطالبه گری و مبارزه با استکباراست .

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و با آغاز جنگ تحمیلی توسط رژیم بعث عراق ،حضور حماسی و داوطلبانه مردم در جبهه های جنگ ، این بار نیز دانش آموزان انقلابی و آگاه با احساس وظیفه و تکلیف، کلاس درس را ترک کرده و قلم را به زمین گذاشتند و سلاح بدست گرفته و با حضور در جبهه های حق علیه باطل و سنگر ایثار و شهادت، دین خود را نسبت به نظام اسلامی ادا نمودند و با ایمان و عزم راسخ و خلق حماسه های ماندگار در دفاع از کشور ، برگ های زرینی در تاریخ هشت سال دفاع مقدس ثبت کردند و در این راه مقدس ، شهدای دانش آموز تقدیم انقلاب اسلامی شد و تعدادی نیز به درجه آزادگی و جانبازی نایل شدند که از نمونه های بارز شهدای دانش آموز ؛ نوجوان 13 ساله ، شهید محمد حسین فهمیده است که سالروز شهادت این شهید والا مقام به عنوان روز نوجوان و بسیج دانش آموزی نام گذاری شده است .

بعد از اتمام جنگ تحمیلی و کارنامه درخشان دانش آموزان در این عرصه خطیر، نسل آینده ساز انقلاب اسلامی با زمان شناسی و بصیرت انقلابی در عرصه های علمی، قرآنی ، ورزشی و ... نیز افتخار آفرینی کردند و امروز شاهد هستیم که دانش آموزان به تبعیت از منویات مقام معظم رهبری ( مد ظله العالی ) در عرصه جهاد علمی و طرح های جهادی حضور موفق و ارزش آفرین دارند که مایه مباهات بوده و با تربیت این نسل انقلابی ، آینده نظام و کشور تضمین خواهد شد .

اینجانب با گرامیداشت یاد و خاطره شهید محمد حسین فهمیده و 36 هزار دانش آموز شهید، فرارسیدن هفته بسیج دانش آموزی را به کلیه دانش آموزان به خصوص دانش آموزان عزیز استان فرهنگی کردستان تبریک عرض می نمایم و امیدوارم در سایه الطاف الهی و رهبری های داهیانه مقام معظم رهبری، استعدادهای درخشان دانش آموزان هر روز بیشتر شکوفا شده و ما شاهد درخشش بیش از پیش آینده سازان کشور در عرصه های ملی و جهانی باشیم .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار