مدیردانش آموزی استان کردستان خبرداد:

تعیین تکلیف وضعیت فعالیت مدارس کردستان در ستاد کرونای استان

سنندج(پانا)-در ستاد کرونای کردستان، وضعیت فعالیت مدارس استان طی دو هفته آینده مشخص شد.

کد مطلب: ۱۱۳۴۹۶۶
لینک کوتاه کپی شد
تعیین تکلیف وضعیت فعالیت مدارس کردستان در ستاد کرونای استان

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان، در نشست ستاد کرونای استان که به ریاست استاندار کردستان برگزار شد؛ با توجه به شرایط حاکم، وضعیت فعالیت مدارس استان طی دو هفته آینده، ۱۰ لغایت ۲۲ آبان‌ماه ۹۹ مشخص و اعلام شد.

بر این اساس، فعالیت مدارس شهری و روستایی به شرح ذیل خواهد بود:

در کلیه مدارس شهری اعم از مدارس دولتی و غیر دولتی، آموزشگاه های علمی آزاد و زبان های خارجه و مناطق پر جمعیت روستایی هم چنان آموزش دانش آموزان به صورت غیر حضوری و از طریق مجازی و با بهره گیری از شبکه شاد خواهد بود.

فعالیت مدارس در مناطق روستایی کم جمعیت با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری به صورت حضوری است.

در روستاهایی که تعداد دانش آموزان در کلاس های درس زیاد است، دانش آموزان گروه بندی شده و نهایتا هر گروه دو تا سه روز در هفته با هماهنگی آموزش و پرورش شهرستان و مناطق فعالیت حضوری خواهند داشت.

هم چنین برای آموزش غیر حضوری مدارس روستایی با شرایط خاص، مقرر شد آموزش و پرورش شهرستان با هماهنگی فرمانداری و شبکه بهداشت اتخاذ تصمیم و اطلاع رسانی کند.

در مدارس شهری یا روستایی که کلاس به صورت غیر حضوری استمرار دارد با هدف رفع اشکال و راهنمایی دانش آموزان متقاضی، با تشخیص شورای مدرسه و درصورت درخواست وتمایل اولیا و دانش آموزان، مدرسه می تواند به صورت محدود و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی کلاس رفع اشکال به صورت حضوری برگزار کند.

هم چنین در ایام فعالیت مدارس شهری و مناطق روستایی پرجمعیت به صورت غیر حضوری، حضور عوامل اجرایی و آموزشی در مدارس الزامی بوده و فعالیت معلمان مدارس نیز بر اساس برنامه هفتگی و تصمیم مدیریت و شورای مدرسه خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار