خبری خوش برای سربازان فراری

خبرگزاری پانا:سربازانی که تا پایان سال ۸۶ از خدمت فرار کرده اند در صورت مراجعه مجدد، از مجازات تعیین شده سربازی معاف می شوند.

کد مطلب: ۱۱۳۴۸۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی گفت: سربازانی که تا پایان سال ۸۶ از خدمت فرار کرده اند در صورت مراجعه مجدد، از مجازات تعیین شده سربازی معاف می شوند.
به گزارش جهان به نقل از مهر، سرهنگ حبیب شریف زاده ظهر یکشنبه در نشست هفتگی خبرنگاران با معاونت های انتظامی آذربایجان غربی افزود: بر اساس ابلاغیه سازمان وظیفه عمومی کشور، سربازان فراری که زمان فرارشان تا پایان اسفند ۸۶ است اگر تا پایان شهریور ماه سال جاری به یگان‌های خدمتی مربوطه مراجعه کنند، علاوه بر اینکه از مجازات فرار معاف می‌شوند خدمت سربازی قبلی نیز در سنوات خدمتی آنها منظور می‌شود.

وی در ادامه مدت زمان خدمت سربازی در آذربایجان غربی را به دلیل شرایط و موقعیت ویژه جغرافیایی استان ۱۸ ماه عنوان کرد و اظهارداشت: کسری خدمت جبهه والدین برای فرزندان پسر نیز دارای شرایطی است که باید وجود داشته باشد.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی با بیان اینکه حداکثر کسری خدمت برای این سربازان دارای شرایط ۹ ماه است ادامه داد: شرایط برای افرادی است که فرزند پسر باید متولد ۷۲ و قبل از آن بوده و مشمول شرایط غیبت نباشد که در این صورت برابر مقررات کسر خدمت ۹۰ قوانین لازم به او اعمال می‌شود.

سرهنگ شریف زاده در ادامه به نحوه ترخیص سربازان برای ادامه تحصیل پرداخت و گفت: ترخیص سربازان برای تحصیل در حوزه های علمیه در سطح یک بلا مانع است و در خصوص مرخصی تحصیلی دانشجویان از دانشگاهها نیزمرخصی های تحصیلی از مدت معافیت سربازی کاسته می شود.

وی در ادامه با بیان اینکه مشمولان متاهل دارای فرزند معلول که به تایید بهزیستی برسد از خدمت سربازی معاف هستند افزود: همچنین اگر پدر خانواده زمین گیر و داری چند همسر و هریک از همسران نیز دارای یک پسر ۱۸ ساله باشند فرزند ذکور همه آنها معاف می شوند و می توانند درخواست کفالت برای مادر بگیرند.

منبع : جهان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار