سرتیپ حیدری: هیچ خطری مرزهای شمالغرب را تهدید نمی‌کند

تهران (پانا) -  فرمانده نیروی زمینی ارتش در بازدید از مناطق مرزی جلفا و خداآفرین تاکید کرد آرامش مرزنشینان خط قرمز نیروهای مسلح است و هیچ خطری مرزهای شمالغرب کشور را تهدید نمی‌کند.

کد مطلب: ۱۱۳۴۸۳۷
لینک کوتاه کپی شد
سرتیپ حیدری: هیچ خطری مرزهای شمالغرب را تهدید نمی‌کند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ارتش جمهوری اسلامی، امیر سرتیپ کیومرث حیدری در بازدید از مناطق مرزی جلفا و خداآفرین در استان آذربایجان شرقی گفت: افزایش روزافزون قابلیت‌ها و توانمندی‌های نیروهای مسلح، سبب شده است آمادگی بسیار خوبی برای اجرای ماموریت‌های محوله و صیانت از مرزها و مردم شریف کشور کسب کنیم تا هیچ خطری مرزهای شمالغرب کشور را تهدید نکند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش دفاع از حدود و ثغور میهن اسلامی را از مهمترین وظایف ارتش جمهوری اسلامی ایران دانست و تاکید کرد: نیروهای جان برکف ارتش در راستای عمل به وظایف ذاتی خود در نقاطی از مرزهای شمالغرب کشور استقرار پیدا کرده‌اند و هدف اصلی از استقرار یگان‌های ارتش در مناطق مرزی، حفاظت از حریم‌هایی است که خطوط قرمز ما تعریف شده است.

وی با تاکید بر اینکه ما به هیچ عنوان اجازه عبور از خطوط قرمز جمهوری اسلامی ایران را نمی‌دهیم، افزود: خط قرمز نیروهای مسلح تامین امنیت، آرامش و آسایش مرزنشینان است و به مخاطرره افتادن این امنیت را تحمل نمی‌کنیم. زیرا شعار ما «ارتش فدای ملت» است و ارتش با حضور خود در کنار مردم امنیت و آرامش آن‌ها را تامین و تضمین می‌کند.

حیدری نیروی زمینی ارتش را همواره آماده دانست و یادآور شد: با تغییراتی که در ساختار این نیرو انجام شده، به متحرک هجومی و واکنش سریع تغییر یافته است و تحت فرماندهی فرمانده کل قوا(مدظله العالی)، نیروی زمینی ارتش هر جا که لازم باشد، آماده حضور و نقش آفرینی است.

وی با تمجید از سطح آمادگی بسیار خوب یگان‌های مختلف این نیرو مستقر در آذربایجان شرقی، اظهار داشت: امروز از روحیه و چهره‌های مصمم تکاوران غیور ارتش بسیار خوشحال هستم و این همان آمادگی رزمی و توان بالای دفاعی رزمندگان نیروی زمینی است که همواره بر آن تاکید می‌کنیم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش در ادامه به استقبال و خشنودی مردم از حضور یگان‌های ارتش در کنار آن‌ها اشاره کرد و افزود: خرسندی مردم عزیز از حضور فرزندان ارتشی در منطقه و احساس آرامش و امنیت بیشتری که برای آنها حاصل شده است، موجب مباهات ارتش است.

سرتیپ حیدری با تاکید بر لزوم احترام به تمامیت ارضی کشورهای منطقه، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران با دو کشور آذربایجان و ارمنستان مشترکات زیادی دارید و تا امروز هم حسن همجواری را با این ۲ کشور حفظ کرده‌ایم و توصیه ما به آنها احترام به قوانین بین المللی، حفظ مرزهای بین المللی و حل و فصل مشکلات پشت میز مذاکره است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار