۲۳ هزار دانش آموز گیلانی عضو شوراهای دانش آموزی شدند

رشت(پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش گیلان اعلام کرد حدود ۲۳ هزار دانش آموز در این استان در انتخابات شوراهای دانش‌آموزی توسط همکلاسی هایشان انتخاب شدند.

کد مطلب: ۱۱۳۴۷۸۶
لینک کوتاه کپی شد
۲۳ هزار دانش آموز گیلانی عضو شوراهای دانش آموزی شدند

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش گیلان، جمیل عباسی غریب گفت: دانش آموزان علاقمند برای شرکت در بیست و سومین دوره انتخابات شوراهای دانش آموزی استان گیلان " از سوم ابتدایی به بالا" حدود ۲۳ هزار نفر را به عنوان اعضای منتخب شورای دانش آموزی مدارس برگزیدند.

وی اظهار کرد: بیست و سومین دوره انتخابات شورای دانش آموزی طی دو روز گذشته با شعار "شورای دانش‌آموزی طلایه دار گام دوم انقلاب" در بستر فضای شاد و در مدارسی که دانش آموزان حضور داشتند به صورت حضوری برگزار شد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش گیلان خاطر نشان کرد: تحکیم و تعمیق ارزش های دینی و اخلاقی، تمرین مسئولیت پذیری، تسهیل در اجرای برنامه های آموزش و پرورش در مدارس، تکریم عملی شخصیت دانش آموزان، تقویت خودباوری و اعتماد به نفس از جمله اهداف برگزاری انتخابات شورای دانش آموزی است.

بر اساس ماده ۱۸ آیین نامه اجرایی مدارس، شورای دانش آموزی، برای مشارکت دانش آموزان در امور مربوط به مسائل آموزشی، پرورشی، انضباطی، ورزشی و فوق برنامه و ایجاد ارتباط صحیح و مستقیم دوسویه بین دانش آموزان و اولیای مدرسه و ارج نهادن به شخصیت و کرامت آنها، تقویت اعتماد به نفس، خود باوری، مسئولیت پذیری، مشارکت جویی در آنان در سطح مدارس تشکیل می‌شود.

در مدارس دارای کمتر از ۱۰۰ دانش آموز، پنج عضو اصلی شورای دانش آموزی و ۲ عضو علی البدل، در مدارس دارای تا ۱۵۰ دانش آموز ۷ عضو اصلی شورای دانش آموزی و ۲ عضو علی البدل و مدارس دارای بیش از ۱۵۰ دانش آموز ۹ عضو اصلی شورای دانش آموزی و ۲ عضو علی البدل حضور خواهند داشت.

در برگزاری انتخابات شوراهای دانش آموزی در هر مدرسه تعدادی دانش آموز با داشتن شرایط عضویت در شوراهای دانش آموزی نامزد می شوند و با معرفی برنامه های خود برای جلب آرای همکلاسی های خود اقدام می کنند.

استان گیلان دارای افزون بر ۳۶۸ هزار دانش آموز است

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار