استاندار زنجان:

نیازهای اساسی مردم به اندازه کافی در استان موجود است

زنجان (پانا) - استاندار زنجان عنوان کرد ذخایر انبارهای استان برای تامین مایحتاج اصلی مردم کمبودی ندارد و مردم هم به شایعات توجه نکنند.

کد مطلب: ۱۱۳۴۷۵۶
لینک کوتاه کپی شد
نیازهای اساسی مردم به اندازه کافی در استان موجود است

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری زنجان؛ فتح‌الله حقیقی در جلسه شورای اداری استان گفت: حفظ سلامت مردم و توجه به امر پیشگیری، اولویت و اصل مهم استان در بحث کرونا ویروس است و امروز دیگر از کسی پذیرفته نیست که به شیوه‌نامه‌های بهداشتی بی‌اعتنا باشد چراکه الآن یک مبتلابه کرونا ویروس 21 نفر دیگر را مبتلا می‌کند و نوع ابتلا نیز به شکل درون خانوادگی تغییر یافته است.

وی با اشاره به اینکه شهرستان خرمدره طی چند روز گذشته در وضعیت بسیار نگران‌کننده‌ای به لحاظ رعایت پروتکل‌های بهداشتی قرار داشت افزود: با افزایش نظارت‌های میدانی و همکاری مردم شرایط در خرم دره بسیار رضایت‌بخش است و امیدواریم این روند در دیگر شهرهای استان نیز رعایت شود.

استاندار زنجان از افزایش تعداد مراکز 16 ساعته در مناطق حاشیه‌نشین استان خبر داد و افزود: در چند روز آینده آزمایشی را آغاز می‌کنیم تا در کمترین زمان، نتایج نمونه آزمودن افراد مشکوک اعلام شود تا بتوانیم به‌موقع افراد مبتلابه کووید 19 را شناسایی و درمان کنیم.

مقام عالی استان همچنین بابیان اینکه معاونان وی و رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان به‌طور منظم از شهرستان‌ها و نحوه اجرای شیوه‌نامه بهداشتی بازدید می‌کنند گفت: زنجان جزء 3 استان آخری است که مرگ‌ومیر ناشی از کرونا ویروس آن غالباً افراد مسن هستند.

وی در ادامه جلسه با انتقاد از مدیرانی که احکام مدیران جوانی که زیر نظر سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برای عهده‌دار شدن برخی مناصب اداری آموزش دیدند را صادر نکرده‌اند گفت: مدیران جوان سرمایه‌ها و آینده استان هستند که می‌توانند با نیروی جوانی اهداف را پیش ببرند.

حقیقی، صادق بودن با مردم را اصل مدیریت استان دانست و بر تقویت اطلاع‌رسانی در حوزه تأمین اقلام اساسی مردم تأکید کرد و گفت: به لحاظ ذخیره گندم و روغن هیچ کمبودی نداریم و ذخیره یک سال استان در انبارها موجود است و مردم در هنگام خرید رعایت مصرف را داشته باشند و به شایعات توجه نکنند.

استاندار زنجان بابیان اینکه روزانه 150 تن مرغ در استان کشتار می‌شود و باید صاحبان کشتارگاه‌های طیور 40 تن را در اختیار نیاز استان قرار دهند، ادامه داد: زنجان استانی است که قیمت مرغ آن 4 هزار تومان کمتر از استان‌های هم‌جوار بوده و اولویت تولید ابتدا رفع نیاز استان است.

حقیقی در ادامه با اشاره به میزان محاسبه نرخ برق مصرفی، طبق مصوبات هیأت دولت گفت: تلاش می‌کنیم خوش مصرف‌ها با رعایت الگوی منظمی به طبقه کم‌مصرف بپیوندند و 6 ماه وقت داریم تا زمینه مصرف بهینه برق در استان را به حد مطلوب برسانیم.

در جلسه شورای اداری استان، استاندار زنجان با محکوم کردن حمایت رئیس‌جمهور فرانسه از توهین به ساحت حضرت محمد (ص) گفت: پیامبر معظم اسلام پیامبر صلح و رحمت است و هدایت‌های ماهیانه رهبر معظم انقلاب اسلامی پرچم‌دار دفاع از حقانیت اسلام است و سکوت برخی کشورهای مرتجع منطقه که دم از اسلام می‌زنند در برابر چنین اهانتی قابل‌قبول نیست.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه زنجان هم در این دیدار با تبریک اعیاد پیش رو گفت: با وحدت می‌توان در برابر خصم و نفاق دشمنان ایستاد و عداوت دشمن علیه ملت ایران دیگر آشکارشده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین خاتمی حمایت رئیس‌جمهور فرانسه از اقدام توهین‌آمیز به ساحت مقدس حضرت رسول اکرم (ص) را محکوم کرد و افزود: این موارد شیطنت کشورهای به‌اصطلاح طرفدار آزادی است که البته حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با طرح سؤالی که از جوانان فرانسه کردند به‌خوبی پاسخ این بی‌شرمی رئیس‌جمهور فرانسه را دادند.

مصطفی طاهری و حجت‌الاسلام مهدی باقری نمایندگان زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی نیز با قدردانی از اقدامات مدیریت استان در این شرایط، وحدت را عامل غلبه بر مشکلات برشمردند و رسیدگی به مشکلات مردم را با سعه صدر بیشتر از مدیران خواستار شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار