دانش آموز دشتیاتی برنده جایزه نوبل ایرانی شد

دشتی (پانا)_ مراسم اهدای جوایز پنجاه و هشتمین دوره موقوفه البرز معروف به نوبل ایرانی با تجلیل از دانش‌آموز نخبه دشتیاتی برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۳۴۵۸۰
لینک کوتاه کپی شد
دانش آموز دشتیاتی برنده جایزه نوبل ایرانی شد

به گزارش روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان دشتی با هدف تقدیر از دانش‌آموزان برتر کشور، همایش پنجاه و هشتمین جایزه بنیاد البرز به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد و در این میان اطهر معصومی دانش‌آموز دبیرستان شهید معصومی مقطع متوسطه اول اهل شهرستان دشتی استان بوشهر موفق به کسب این جایزه شد.

در استان بوشهر این مراسم در سالن جلسات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر برگزار و جوایز و لوح تقدیر توسط حجت الاسلام اسماعیل پور مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر به خانم اطهر معصومی دانش آموز دبیرستان شهید معصومی اهدا شد.

این جایزه در بخش دانش آموزی به دانش آموز فارغ التحصیل ازمقطع متوسطه اول اهدا شد. شاخص انتخاب دانش آموز، معدل سه پایه، کسب رتبه در المپیادها و مسابقات علمی و مهارتی ،رتبه در جشنواره های علمی و پژوهشی، رتبه در جشنواره نوجوان خوارزمی ،دوره های مهارت اموزی ،گواهی چاپ مقاله و ....بوده است که از میان دانش آموزان استان بوشهر، اطهر معصومی دانش آموز فارغ التحصیل از دبیرستان متوسطه اول شهید معصومی روستای عربی شهرستان دشتی، به عنوان دانش اموز ممتاز کشوری در پنجاه و هشتمین جشنواره بنیاد البرز انتخاب و مورد تقدیر قرار گرفت.

بنیاد البرز از سال ۱۳۴۲ با هدف کمک به اشاعه فرهنگ کشور و تجلیل از مقام علمی دانشمندان و پژوهندگان برتر ایرانی و تشویق دانشجویان و دانش‌آموزان برگزیده و نوباوگان و نوجوانان با استعداد ایرانی از طریق اعطای «جوایز بنیاد البرز»، از سوی مرحوم حسینعلی البرز تأسیس و وقف شده‌است و این بنیاد در نیم قرن گذشته تاکنون چندین هزار نفر از نخبگان برتر علمی کشور را مورد حمایت و تشویق قرار داده‌است.

از جمله ویژگی‌های انحصاری این جایزه این است که با سابقه‌ترین جایزه علمی کشور محسوب می‌شود و تنها جایزه علمی بر مبنای سنت حسنه وقف است. استقلال هویت و عدم وابستگی مادی به دستگاه‌ها و نهادهای حاکمیتی و دولتی، تنها جایزه غیردولتی بدون تحمیل هزینه‌ای برای حضور شرکت‌کنندگان و قابلیت معرفی به عنوان نوبل ایرانی در تراز جوایز معتبر علمی جهان محسوب می‌شود. انتخاب برترین‌ها برای دریافت این جایزه، با همکاری وزارت آموزش و پرورش ، بنیاد علمی نخبگان، ‌وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت علوم، ‌تحقیقات و فناوری و معاونت امور نخبگان حوزه‌های علمیه کشور انجام می‌شود و هزینه‌های این بنیاد نیز کاملا از محل درآمد بنیادهای فرهنگی البرز تأمین می‌شود.

در این همایش از دانش‌آموزان برگزیده کشور از استان‌های بوشهر، هرمزگان، فارس، چهار محال و بختیاری، فارس، مازندران، مرکزی، خراسان جنوبی، شمالی و رضوی، همدان، ایلام، کردستان، یزد، سمنان، تهران، سیستان و بلوچستان، آذربایجان غربی، خوزستان، اردبیل، کرمان و اصفهان به شکل ویدئو کنفرانسی تجلیل و جایزه ۵۰ میلیون ریالی و لوح جایزه البرز به آنها اهدا شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار