در ۶ ماه اخیر؛

حوادث ناشی از کار جان۶۴ مرد را گرفت

ساری (پانا) - مدیر کل پزشکی قانونی استان اعلام کرد که مرگ ناشی از حوادث کار در ۶ ماهه امسال 64 نفر است که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 21 درصد افزایش داشته است.

کد مطلب: ۱۱۳۴۵۰۲
لینک کوتاه کپی شد
حوادث ناشی از کار جان۶۴ مرد را گرفت

به گزارش روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی مازندران، علی عباسی با بیان اینکه از آمار اعلام شده 50 نفر متاهل و مابقی مجرد هستند، گفت: بر اساس آمارهای موجود در شش ماهه سال جاری سقوط از بلندی با 32 فوتی رتبه اول مرگ‌های ناشی از حوادث کار را به خود اختصاص می دهد و برق گرفتگی با 18، جسم سخت با 11 ، سوختگی با 2 و سایر با یک فوتی در رتبه های بعدی مرگ بر اثر حوادث کار قرار دارند.

دیر کل پزشکی قانونی مازندران افزود: در شش ماهه امسال بیشترین مرگ‌های ناشی از حوادث کار با 13 مورد در مرداد ماه و کمترین آن با 6 مورد در فروردین ماه ثبت شده‌ است.

این مقام اجرایی استان تصریح کرد: طی این مدت شهرستان‌های نور با 10، بابل با 8 و آمل و ساری هر کدام با 7 فوتی بیشترین و شهرستان‌های محمود آباد ، بهشهر و بابلسر هر کدام با یک فوتی کمترین موارد مرگ بر اثر حوادث کار را داشتند.

سنین 41 تا 50 سال بیشترین فوتی

مدیر کل پزشکی قانونی استان مازندران به تفکیک سن متوفیان گفت: بیشترین سن مربوط به افراد 41تا 50سال با 20 فوتی بیشترین و سن بیش از 61 سال با 5 فوتی کمترین آمار در این شش ماهه گزارش شده است.

کاهش 12 درصدی مصدومان حادثه کار

عباسی افزود: بر اساس آمار مراکز پزشکی قانونی استان 417 (405 مرد و ما بقی زن )مصدوم ناشی از حوادث کار به پزشکی قانونی مراجعه کردند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 12درصد کاهش داشت.

عضو شورای قضایی استان با اشاره به اینکه بیشترین حوادث ناشی از کار در بخش ساختمان است، گفت: ارزش نهادن به جان انسانها، داشتن برنامه ایمنی در کار، رعایت استانداردها و قوانین مربوطه، آموزش و ایجاد نظام اطلاع رسانی و عبرت از حوادثی که اتفاق افتاده را از مهمترین راهکارها در راستای کاهش حوادث ناشی از کار دانست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار