معاون پرورشی و تربیت‌بدنی اداره آموزش وپرورش ناحیه یک شهرری:

پرورش مهارت‌های تفکر به منظور به کارگیری در زندگی روزمره از اهداف مهم درس تفکر و زندگی است

شهرری(پانا)- معاون پرورشی و تربیت‌بدنی اداره آموزش و پرورش ناحیه یک شهرری در اولین جلسه دبیران درس تفکر و سبک زندگی که به‌صورت وبینار برگزار شد، از پرورش مهارت‌های تفکر و تامین مهارت‌های زندگی به عنوان اهداف این درس یاد کرد.

کد مطلب: ۱۱۳۴۴۴۵
لینک کوتاه کپی شد
پرورش مهارت‌های تفکر به منظور به کارگیری در زندگی روزمره از اهداف مهم درس تفکر و زندگی است

در این جلسه رحمت‌‌الله قاسمی‌پور معاون پرورشی و تربیت‌بدنی اداره آموزش وپرورش ناحیه یک شهرری ضمن گرامی‌داشت هفته بسیج دانش‌آموزی گفت: اهداف درس تفکر و سبک زندگی پرورش مهارت‌های تفکر به منظور به کارگیری در زندگی روزمره و همچنین تامین مهارت‌های زندگی به خصوص مهارت‌های تفکر جهت ساختن افرادی توانمند برای زندگی آینده است.

او افزود: به‌طور کلی تفکر در تمام دانش‌آموزان نهادینه است، اما باید تلاش کنیم که آنها بتوانند در این زمینه رشد کنند و هدف از این رشد کسب صلاحیت‌های پایه، صفات و منش‌های تفکر است.

قاسمی‌پور صفات و ویژگی‌های دانش‌آموزی با منش تفکر را چنین تشریح کرد: دانش‌آموزی با منش تفکر باید به دنبال پرورش تعقل، خلاقیت، حل مساله، تفکر انتقادی، ایجاد نگرش سیستمی و شیوه‌هایی برای یافتن جواب پرسش‌ها باشد.

او با بیان محورهای اصلی در کتاب تفکر و سبک زندگی اظهار کرد: در تمام دروس این کتاب تلاش می‌شود دانش‌آموز به خودشناسی برسد و در ابعاد عمیق‌تر نقش انسان در جهان خلقت را بررسی و کشف کند.

در ادامه این جلسه یکتا ‌عباس‌زاده، سرگروه درس تفکر و سبک زندگی به رویکردها و محتوای کتاب درسی تفکر و سبک زندگی اشاره کرد و گفت: به طور کلی رویکرد فطرت‌گرایی توحیدی بر کتاب درسی تفکر و سبک زندگی حاکم است که به طور خاص در بخش اول این کتاب، یعنی بخش تفکر و پژوهش، رویکر تفکر فلسفی حاکم است. یعنی گشتن به دنبال چیستی، چرایی و چگونگی پدیده ها و رویکرد خاص حاکم بر بخش دوم، رویکرد مهارت‌آموزی در زمینه مهارت‌های فردی و اجتماعی است.
عباس‌زاده همچنین به بیان انتظارات از دبیران این درس بر اساس دستورالعمل‌های وزارت آموزش و پرورش پرداخت و گفت: ضبط و ارسال فیلم‌های تدریس مجازی دروس طبق سهمیه هر مدرسه، تهیه، تولید و ارسال محتوای الکترونیکی ، شرکت در جشنواره الگوهای برتر تدریس، ارسال نمونه سوالات و پروژه ها از جمله انتظارات موجود از دبیران است.

خبرنگار: سمیه نیک فکر

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار