برداشت 16 هزار تن پنبه از سطح مزارع پنبه در نیشابور

نیشابور(پانا)- مدیر جهاد کشاورزی نیشابوراز برداشت 16 هزار تن پنبه از مزارع شهرستان نیشابور در سطح 4600 هکتار خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۳۴۴۱۷
لینک کوتاه کپی شد
برداشت 16 هزار تن پنبه از سطح مزارع پنبه در نیشابور

به گزارش روابط عمومی جهاد کشاورزی نیشابور، محمد علی فرهمندراد گفت: درسال 1399 در سطح 4600 هکتار از مزارع شهرستان محصول پنبه کشت شده و از شهرستانهای مهم استان در تولید این محصول است که از این سطح، حدود 3100 هکتار پنبه اصلاح شده و حدود 1500 هکتار پنبه رقم بومی است که عمده سطح زیرکشت پنبه شهرستان، متعلق به بخش میان جلگه است.

وی ادامه داد: در سال جاری 40 تن بذر اصلاح شده بین بهره برداران توزیع شده و ارقام پنبه ای که در شهرستان کشت می شود شامل ارقام ورامین، خورشید، خرداد و شایان است. امسال 182 هکتار از اراضی زیر کشت پنبه با دستگاه های مکانیزه کشت شده که 80 هکتار توسط دستگاههای کشت مستقیم و 102 هکتار با دستگاههای پنوماتیک و کف کار کشت شده است.

فرهمند راد گفت: در سطح 1700هکتار تغذیه گیاهی با کودهای ریز مغذی توسط کشاورزان انجام شده و25 هکتار با روش آبیاری بصورت نوار تیپ که از روشهای نوین در کشاورزی می باشد صورت پذیرفته است.

این مقام مسئول در پایان کمبود کارگر و از طرفی نبود ماشین آلات مناسب برداشت را سبب تاخیر در برداشت و درنتیجه افزایش هزینه وکاهش کیفیت محصول در اواخر فصل برداشت عنوان کرد.

در شهرستان نیشابور 5 کارخانه تصفیه پنبه فعال است که با نظارت کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان و استان مشغول تبدیل محصول به محلوج جهت تحویل به کارخانجات نخ ریسی هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار