هزینه روزانه نگهداری هر معتاد چقدر است؟

تهران (پانا) - دبیر شورای هماهنگی مواد مخدر استان تهران با اشاره به تکلیف شهرداری تهران بر ایجاد ظرفیت مراکز نگهداری و پذیرش معتادان متجاهر بر لزوم توانمندسازی معتادان بهبود یافته تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۱۳۴۴۱۶
لینک کوتاه کپی شد
هزینه روزانه نگهداری هر معتاد چقدر است؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، مصطفی هادی زاده در ششمین جلسه هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران با اشاره به میزان کشفیات در استان تهران اظهار کرد: میزان کشفیات مواد مخدر سال گذشته در استان ۱۰ هزار و ۶۱۸ کیلوگرم بوده ولی در شش ماهه اول امسال این میزان به ۱۴ هزار و ۵۳۳ کیلوگرم رسیده است.

وی ادامه داد: دستگیری ها ۱۱ درصد کاهش داشته که علت اصلی آن الزامات ستاد ملی مقابله با کرونا بوده چراکه بر اساس ضرورت فاصله گذاری پذیرش در مراکز نگهداری کمتر بوده و با توجه به افزایش ظرفیت مراکز نگهداری کاهشی بوده است.

دبیر شورای هماهنگی مواد مخدر استان تهران بیان کرد: تهران یک استان مرزی نیست ولی همیشه در کشور جزو رتبه های اول در کشفیات مواد مخدر است که بیشترین ماده کشف شده تریاک است که ۷۷ درصد آمار کشف را شامل می شود و حشیش نیز ۹ درصد از کشفیات در تهران بوده است.

جمع‌آوری بیش از 26 هزار معتاد

هادی زاده با بیان اینکه ۲۶ هزار و ۹۵ معتاد جمع آوری شده اند، افزود: ۲۸ درصد از این افراد هم توزیع کنندگان مواد مخدر بودند، همچنین ۱۱ هزار و ۴۸۹ معتاد متجاهر در حال حاضر در مراکز نگهداری می شوند که هزینه هر یک روزانه ۲۸هزار تومان است.

وی سپس تصریح کرد: بر اساس برنامه هفتم توسعه، شهرداری تهران مکلف به همکاری در زمینه منابع، ایجاد ظرفیت مراکز نگهداری و پذیرش است، زمانی که نیمی از معتادان متجاهر در تهران هستند شهرداری باید مشارکت خود را در این بخش بیشتر کند، همچنین شهرداری باید ۶ هزار ظرفیت به کمپ های اجباری اضافه می کرد اما این اتفاق رخ نداده، پلیس می تواند سریع این افراد را جمع آوری کند اما به مرکز نگهداری نیاز است.

دبیر شورای هماهنگی مواد مخدر استان تهران با اشاره به اینکه عمده تامین بودجه با ستاد مبارزه با مواد مخدر است گفت: سازمان زندان ها در این بخش همکاری می کند و اگر این سازمان نبود تهران از نظر معتادان متجاهر قابل تحمل نبود، اگر قانون مبارزه با مواد مخدر دائما اصلاح و تقویت نشود بازدارنده و موثر نیست.

هادی زاده با اشاره به اینکه به نظر ما این قانون آسیب های مواد مخدر را تشدید می کند خاطرنشان کرد: معتادی که به هیچ وجه حاضر به درمان نیست طبق قانون سه تا شش ماه بیشتر نمی تواند در اختیار قانون باشد و وقتی آزاد شود دوباره به شرایط قبلی بر می گردد، این در حالی است که تاکید ستاد بر این است که فرد دو تا سه سال در اختیار باشد تا درمان و توانمند شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار