رئیس سازمان بهزیستی خبر داد

خدمات توانبخشی معلولان «بیمه» شد

تهران (پانا) - رئیس سازمان بهزیستی کشور از انعقاد تفاهم‌نامه‌ای میان سازمان بهزیستی کشور و سازمان بیمه سلامت خبر داد و گفت این تفاهم‌نامه برای اجرای ماده ۶ قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت است.

کد مطلب: ۱۱۳۴۴۰۳
لینک کوتاه کپی شد
خدمات توانبخشی معلولان «بیمه» شد

وحید قبادی دانا در جمع خبرنگاران با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه با بیمه سلامت اظهار کرد: امروز تفاهم‌نامه‌ای میان سازمان بهزیستی کشور و سازمان بیمه سلامت امضا شد؛ این تفاهم‌نامه برای اجرای ماده ۶ قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت است. در ماده ۶ قانون مذکور آمده که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مکلف است پوشش بیمه سلامت افراد دارای معلولیت تحت پوشش سازمان را به گونه‌ای تامین کند که علاوه بر تامین خدمات درمانی موردنیاز این افراد خدمات توانبخشی جسمی و روانی افراد دارای معلولیت را نیز پوشش دهد.

به گفته وی، برای اجرای ماده ۶ قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت، مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان از سوی سازمان برنامه و بودجه و با مصوبه مجلس در ردیف ۲۴ تبصره ۱۴ قانون بودجه، گنجانده شده است.

ارائه 8 خدمت ستاره‌دار به افراد دارای معلولیت

رئیس سازمان بهزیستی کشور افزود: مطابق این تفاهم‌نامه یک میلیون و ۱۶ هزار نفر از افراد دارای معلولیت تحت پوشش سازمان بهزیستی که دارای دفترچه معتبر از بیمه سلامت هستند، می‌توانند از 8 خدمت ستاره‌داری که در گذشته تحت پوشش بیمه پایه سلامت نبود استفاده کنند و تحت پوشش بیمه قرار گیرند. این خدمات شامل خدمت کاردرمانی، توانبخشی آسیب‌شنیداری، مشاوره یا تجویز سمعک و ارزیابی و کنترل دوره‌ای، درمان اختلالات گفتار، زبان و ارتباط کلامی یا پردازش شنوایی است؛ بنابراین با امضای این تفاهم‌نامه و تخصیص بودجه در نظر گرفته شده توسط سازمان برنامه و بودجه، افراد دارای معلولیت تحت پوشش سازمان بهزیستی که دفترچه بیمه سلامت معتبر دارند می‌توانند از زمان اجرایی و عملیاتی شدن این تفاهم‌نامه از خدمات استفاده کنند.

قبادی دانا تاکید کرد: امید است که بتوانیم در ماه‌های آتی این تفاهم‌نامه را به شکل اجرایی و عملیاتی در آوریم و بهره آن برای ارتقای توانمندسازی و برقراری پوشش مناسب برای خدمات توانبخشی برای افراد دارای معلولیت در سطح کشور ایجاد شود و در گام‌های بعد بتوانیم برای سایر خدماتی که اکنون تحت پوشش بیمه نیستند نیز اقدام کنیم و همچنین بتوانیم همکاری سایر بیمه‌های پایه را نیز در این موضوعات جلب کنیم که لازم است این اعتبارات در بودجه سال ۱۴۰۰ دیده شود و از مجلس هم می‌خواهیم که در این زمینه همکاری مناسب را داشته باشند.

وی با بیان اینکه بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان برای اجرای قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت نیاز است، گفت: این اعتبار در سال جاری تنها 1300 میلیارد تومان است و امیدواریم در سال ۱۴۰۰ بتوانیم خدمات بهتری را در راستای اجرای قانون به افراد دارای معلولیت و خانواده‌های آنها ارائه کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار