ایجاد رشته معارف اسلامی در مدارس منطقه 8

تهران (پانا) - جلسه هماهنگی و همکاری در راستای نظارت بر راه اندازی دبیرستان های علوم و معارف اسلامی دولتی و یا ایجاد رشته معارف اسلامی در مدارس منطقه 8 و همکاری در رفع موانع و مشکلات و ارتقاء موقعیت این مدارس با حضور علی فاضلی به عنوان نماینده کمیته مدارس علوم و معارف اسلامی و مینو زمان مدیر منطقه8 برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۳۴۳۷۲
لینک کوتاه کپی شد
ایجاد رشته معارف اسلامی در مدارس منطقه 8

به گزارش اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش منطقه 8 تهران، علی فاضلی در ابتدای جلسه بیان داشت: مدارس علوم و معارف اسلامی، بستر مناسبی برای تربیت مدیران کلان نظام جمهوری اسلامی است. ما باید زمینه را به گونه‌ای فراهم کنیم که حداقل در هر شهری دو دبیرستان علوم و معارف اسلامی وجود داشته باشد، یکی دخترانه و دیگری پسرانه. اگر این دانش آموزان از تربیت دینی خوبی برخوردار شوند، آنها در شهر خودشان می‌توانند موثر باشند. علاوه بر اینکه دانش آموزانی با سطح بالای اعتقادی، اخلاقی تربیت می شوند که به یاوران مربی تربیتی تبدیل خواهند شد و به صورت غیرمستقیم به بخش مدیریتی کشور تأثیر خواهند گذاشت.

وی افزود: رشته معارف در کنار رشته انسانی قرار می گیرد و دانش آموزان این رشته، دروس عربی، معارف اسلامی و احکام و ... را عمیق تر و مفهومی تر فرا گرفته که باعث موفقیت آنان در پذیرش رشته های دانشگاهی می شود. ایشان هدایت تحصیلی در پایه نهم و نقش کمیته هدایت تحصیلی و مشاوران، در هدایت دانش آموزان به این رشته را بسیار مهم دانست.

مینو زمان، مدیر آموزش و پرورش منطقه نیز با تبریک ایام ماه مبارک ربیع الاول و سالروز آغاز امامت حضرت ولیعصر(عج) با استقبال از تشکیل این رشته در مدارس منطقه افزود: در منطقه 8 مدیران و پرسنل متخصصی داریم که بر اساس اخلاق و مهارت و شایستگی انتخاب شده اند و اطمینان داریم با بهره گیری از تمام ظرفیت ها می توانیم زمینه تشکیل و جذب دانش آموزان علاقمند را فراهم نمائیم.

ایشان با ابراز اینکه همواره در توصیه خود به مدیران مدارس، ملاک عمل آنان را خروجی دانش آموزان با اخلاق و صالح از مدرسه و تحویل افرادی متعهد و متدین به جامعه می دانند و نه خروجی کنکور، خواستار تبلیغات و اطلاع رسانی گسترده در این خصوص بویژه از رسانه ها و ابزاری همچون شبکه شاد شده و لزوم آگاهی بخشی خانواده ها در این خصوص را متذکر شد.

در این جلسه حجه الاسلام و المسلمین خسروی از دفتر همکاری های حوزه علمیه و وزارت آموزش و پرورش، شیخی معاون پرورشی و تربیت بدنی، کوشا، معاون آموزش متوسطه، نیایش کارشناس مسئول حراست و کارگری ، مسئول واحد مشاوره حضور داشته و به بیان نظرات و دیدگاه های خویش پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار