کمرئی: هیچ تعارضی بین سند تحول بنیادین با برنامه تعالی مدیریت مدرسه وجود ندارد

تهران (پانا) - به گفته معاون آموزش متوسطه هیچ تعارضی بین چارچوب ابلاغی سند تحول بنیادین با برنامه تعالی مدیریت مدرسه که یک الگوی مدیریت است وجود ندارد.

کد مطلب: ۱۱۳۴۳۴۲
لینک کوتاه کپی شد
کمرئی: هیچ تعارضی بین  سند تحول بنیادین با برنامه تعالی مدیریت مدرسه وجود ندارد

به گزارش روابط عمومی معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، با حضور معاون آموزش متوسطه وزیر، مدیران کل دفاتر معاونت و معاونان آموزش متوسطه استان ها، جلسه وبینار آموزشی در سالن جلسات معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

در این جلسه مجازی مدیران کل دفاتر با تبیین جریان تربیت و یادگیری در شرایط شیوع کووید۱۹وتبیین برنامه تعالی مدیریت مدرسه درسال تحصیلی ۱۳۹۹_۱۴۰۰به سوالات معاونین آموزش متوسطه استان ها پاسخ دادند.

علیرضا کمرئی با بیان اقدامات انجام شده درراستای الگوی تعالی بازنگری شده در سال های اخیرگفت: هیچ تعارضی بین چارچوب ابلاغی سند تحول بنیادین با برنامه تعالی مدیریت مدرسه که یک الگوی مدیریت است وجود ندارد.

وی با تشریح اینکه الگوی تعالی مدیریت مدرسه با نماد جدید، یک الگوی بازنگری شده است و برنامه مدیریت مدرسه یک ابزار مدیریتی است که می تواند به عنوان یک مدل و الگویی باشد که براساس آن الگویی جدید را بومی سازی کنیم و به وسیله ابزارهایی آن را پردازش کنیم و نتایج حاصل توانمندی هاست و نتایج بدست آمده از اجرای امور است و خود به خود حاصل خواهد شد.

عضو شورای معاونان وزیر آموزش و پرورش گفت: ایستادن ۵م عاونت در وزارت آموزش وپرورش پشت سر این الگو و داشتن برنامه مدون یک ضرورت است و کمک خواهد کرد تا در مرحله نظارت و ارزیابی درسطح مدرسه محقق شود و باعث می شود تامصمم تر حرکت کنیم.

معاون آموزش متوسطه وزیر خطاب به معاونان آموزش متوسطه استان ها و مدیران کل تاکید کرد: اولین و مهمترین برنامه و اولویت کاری این معاونت تحقق برنامه الگوی مدیریت مدرسه است و معاونان استان ها باید مطالبه گران جدی و اصلی برنامه تعالی مدیریت مدرسه باشند.

وی تصریح کرد: مدرسه محوری باید دغدعه همه باشد و باید در کانون توجه ما باشد و اگر الگوی تعالی نداشته باشیم نمی توانیم به آمال و آرزوهای خود دست پیدا کنیم. ما الگوی تعالی را یک ابزار می دانیم و الگوی تعالی در منطق حوزه آموزش یک ابزار است که می توان ده ها یا صدها برنامه را در آن گنجاند و از آن انتظار نتایج داشت.

وی همچنین از رونمایی اپلیکیشن جدید در آینده نزدیک خبر داد.

در این جلسه مجازی سیدمصطفی آذرکیش مدیرکل دفتر فنی حرفه ای کاردانش و عباس سلطانیان مدیرکل دفتر متوسطه دوم نظری به سوالات پاسخ دادند و مرضیه مسگرزاده مدیرکل دفتر متوسطه اول در معرفی نماد جدید الگوی تعالی مدیریت مدرسه گفت: در پایین نماد ابتدای کلمه تعالی (ت) و در بالای نماد که باحرف (م) با مفهوم مدیریت مدرسه نقش بسته که نماد تعالی مدیریت را در ذهن متواتر می کند.

درپایان این جلسه مجازی، معاون آموزش متوسطه لوگوی جدید (الگوی تعالی مدیریت مدرسه) رونمایی کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار