برگزاری بیست و سومین دوره انتخابات شورای دانش آموزی در  آذربایجان شرقی

تبریز (پانا) - بیست و سومین دوره انتخابات شورای دانش آموزی همزمان با سراسر کشور در تمامی مدارس مناطق و نواحی استان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۳۴۲۲۳
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری بیست و سومین دوره انتخابات شورای دانش آموزی در  آذربایجان شرقی

معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در مورد این انتخابات گفت: یکی از فرصتهای خوب که موجب حضور فعال و با نشاط دانش آموزان در فعالیتهای پرورشی را فراهم می کند، شورای دانش آموزی است که رشد و پرورش بعد اجتماعی و سیاسی دانش آموزان را مورد هدف قرار داده است.
علمی ادامه داد: مدیران مدارس باید موضوع انتخابات شورای دانش آموزی را جدی بگیرند، زیرا از ارکان مدرسه محسوب می شود و مهمترین رکن مشورتی در مدارس می باشد و دانش آموزان نقش بی بدیلی در تصمیم گیری مدارس دارند .
وی افزود: فعالیت انتخابات شوراهای دانش آموزی یک کار ارزشمند و موثر است و فرصت بسیار بزرگی است برای آموزش فعالیتهای اجتماعی و جامعه پذیر کردن دانش آموزان.
معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان در ادامه گفت: در اجرای ماده ۱۸ آیین نامه اجرایی مدارس، همه مدارس می بایست به تشکیل شورای دانش آموزی در مدارس اقدام نمایند که امسال در شرایط کرونایی در بستر فضای مجازی سامانه شاد با شعار "شورای دانش آموزی، طلایه دار گام دوم انقلاب" از ساعت ۹ صبح مورخ ۹۹/۸/۶ شروع و تا روز پنج شنبه مورخ ۹۹/۸/۸ فرآیند برگزاری انتخابات استمرار می یابد.
وی افزود: پیش بینی می شود، تعداد ۵۲۰۰ شورا در مدارس واجد شرایط با تعداد ۳۳۰۰ نفر اعضای منتخب شورا، در نظام تصمیم سازی و تصمیم گیری فرایند امورات مدارس مشارکت داشته باشند‌.
علمی خاطر نشان کرد: بعد از پایان انتخابات، منتخب هیئت رئیسه اعضای شورای دانش آموزی، نسبت به فعال سازی انجمن های ۱۸ گانه و عضو گیری اقدام می نمایند، تا به عنوان یکی از ارکان مدرسه و پل ارتباطی بیشتر دانش آموزان، خانواده ها و مسئولین مدرسه همکاری لازم را داشته باشند.
خبرنگار :منیره دژم پناه

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار