استاندار یزد: وضعیت تورمی یزد اصلاح شد

یزد ( پانا ) - استاندار یزد گفت یزد همواره در شرایط تورم، در شرایط تورمی‌تری نسبت به کشور قرار داشت اما این وضعیت اکنون اصلاح شده و این استان دیگر در صدر استان‌های دارای تورم نیست.

کد مطلب: ۱۱۳۴۲۰۵
لینک کوتاه کپی شد
استاندار یزد: وضعیت تورمی  یزد اصلاح شد

محمدعلی طالبی در دیدار اعضای ستاد تنظیم بازار استان یزد با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد اظهار داشت: یزد در حوزه تنظیم بازار پس از گرانی بنزین در کشور اولین استانی بودیم که ستاد تنظیم بازار را تشکیل داد همچنین به محض شیوع کرونا در یزد ستاد تنظیم بازار به شکل فعال‌تری تشکیل شد و اکنون در سطح کشور یکی از فعال‌ترین ستادهای تنظیم بازار مربوط به استان یزد است.
وی با اشاره به اینکه استان یزد همواره در شرایط تورمی، وضعیتی به مراتب بدتر از تورم موجود در کشور داشت و همواره در صدر استان‌های دارای تورم بالا بود، افزود: این وضعیت به تدریج اصلاح شده و اکنون وضعیت متوسطی دارد و با سیاستگذاری‌هایی که انجام شد، تورم یزد دیگر از تورم کشور بیشتر نیست و توانسته ایم این موضوع را مدیریت کنیم اما به هر حال مشکلاتی در بازار وجود دارد که باعث نارضایتی مردم شده است.
استاندار یزد بیان کرد: عمده مشکلات بازار به کمبود ارز در کشور بر می‌گردد زیرا این امر جریان تولید را تحت تاثیر قرار داده و البته برخی سوء مدیریت‌ها نیز باعث افزایش قیمت‌ها شده ولی به تدریج سیاستگذاری‌های غلط و آیین نامه هایی که نتایج خوبی نداشت، اصلاح شد.
وی عنوان کرد: امیدواریم کمتر شاهد بی‌تدبیری ها در حوزه مسائل اقتصادی باشیم که بخش عمده ای از این بی تدبیری‌ها به موضوع اختصاص ارز باز می گردد که مسائل خاص خود را به وجود آورده است.
طالبی تاکید کرد: همه در استان وظایف خود را انجام می دهند و با وجود همه کمبودها از جمله کمبود نیروی انسانی و پشتیبانی در امر نظارت، با همکاری سایر دستگاه‌ها تلاش در بهبود امور دارند.
وی ادامه داد: اقدامات تنبیهی خوبی نیز برای متخلفان بازار در نظر گرفته شده ضمن اینکه علاوه بر سازمان صنعت، معدن و تجارت همچنین تعزیرات، فرمانداران نیز فعال در حوزه تنظیم بازار فعال شده اند.
استاندار یزد اظهار امیدواری کرد: اتفاقات خوبی در کشور رقم بخورد و فضای روانی که به افزایش قیمت‌ها دامن زده، تعدیل و مشکلات از سر کشور رفع شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار