مدیرکل آموزش وپرورش استان اصفهان :

آموزش‌وپرورش بیش از هرزمان دیگری نیازبه مشارکت سایردستگاه‌ها دارد

اصفهان ( پانا) - دوازدهمین جشنواره فراگیری نخستین واژه آب در فضای مجازی در محل سالن آمفی تئاتر سازمان آب منطقه ای اصفهان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۳۴۱۶۳
لینک کوتاه کپی شد
آموزش‌وپرورش بیش از هرزمان دیگری نیازبه مشارکت سایردستگاه‌ها دارد

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، محمد اعتدادی مدیرکل آموزش و پرورش استان در دوازدهمین جشنواره فراگیری نخستین واژه آب در فضای مجازی که در محل سالن آمفی تئاتر سازمان آب منطقه ای اصفهان برگزار شد با اشاره به پتانسیل خوبی که در آموزش و پرورش وجود دارد اظهار کرد: 920 هزار دانش آموز در استان اصفهان مشغول تحصیل هستند و آموزش و پرورش استان با بیش از چهار میلیون نفر مخاطب در ارتباط است.

وی با اشاره به این موضوع که فضای مجازی هیچگاه جایگزین آموزش حضوری نخواهد بود تاکید کرد: کارکردهای حوزه تربیتی در مدارس در ارتباط با دانش‌آموزان با معلمین و همکاران ما در کلاس درس اتفاق می‌افتد؛ اما امروز با شرایطی که در جامعه روبرو هستیم، آموزش و پرورش بیش از هر زمان دیگری احتیاج به مشارکت سایر دستگاه ها دارد و خانواده ها نیز باید در کنار آموزش و پرورش حضور داشته باشند.

اعتدادی تاکید کرد: یکی از اهداف و وظایف مهم ما در آموزش و پرورش تقویت مهارت مشارکت اجتماعی در دانش آموزان است و با وجود مشکلات موجود به دنبال آن هستیم تا بتوانیم مشارکت دانش آموزان را در حوزه های فنی و مهارتی در این شرایط افزایش دهیم.

وی گفت: امروز تخصصی ترین اپلیکیشن ( شبکه آموزشی دانش آموز ) در اختیار آموزش و پرورش است که بیش از 60 درصد دانش آموزان استان اصفهان تا امروز به این شبکه متصل شده اند و کارکردهای این شبکه نیز به صورت مستمر در حال افزایش است و امیدواریم بتوانیم پوشش صد در صدی را در این زمینه شاهد باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان افزود: یکی اقداماتی که اخیرا در زمینه پیشگیری از بیماری کرونا در مدارس در حال انجام است و جزو مصوبات شورای آموزش و پرورش نیز بود، پدالی کردن شیرهای آب مدارس بوده که باعث مصرف بهینه آب نیز می‌ شود. با همتی که خیرین در آموزش و پرورش و همکارانم در نواحی و مناطق دارند امیدواریم تا قبل از سال 1400 بتوانیم 80 درصد از مدارس را به شیر پدالی آب مجهز کنیم.

وی با اشاره به اینکه آموزش حضوری و حضور دانش آموزان در مدارس همراه با خطراتی است، اظهار کرد: با تصمیم ستاد ملی و ستاد استانی مدیریت کرونا در شرایط فعلی که اکثر شهرستان ها در وضعیت قرمز هستند حضور دانش‌آموزان در مدارس اجباری نیست و به اختیار خانواده ها خواهد بود. تصمیمات آموزش و پرورش در استان اصفهان در این زمینه نیز بر پایه تصمیمات ستادملی و استانی کرونا بوده و هیچ اجتهادی در این زمینه نخواهیم داشت؛ اما نرفتن دانش‌آموزان به مدارس نیز همراه با آسیب‌هایی است که از جمله آن می توان به مشکلات سلامت روان دانش آموزان اشاره کرد که به ویژه در مقطع متوسطه و در حوزه دروس تخصصی بیشتر با این مشکلات روبرو هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به این موضوع که تا کنون هیچ پیشینه و تجربه ای در این وسعت در زمینه آموزش مجازی در دنیا وجود نداشته اظهار کرد: آمارها حاکی از آن است که 67 درصد از معلمین در دنیا برای اولین بار آموزش در فضای مجازی را انجام داده اند و تجربه ای در این زمینه وجود نداشته؛ و از طرفی امکانات و شرایط لازم برای تحصیل دانش آموزان در فضای مجازی پیش بینی نشده بود که در دنیا به ترک تحصیل برخی دانش آموزان منجر شده است.

وی تاکید کرد در استان اصفهان تمام تلاشمان را به کار بسته ایم تا عدالت آموزشی را برقرار کنیم و نداشتن گوشی هوشمند منجر به ترک تحصیل هیچ دانش آموزی نشود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار