«اصلاح نحوه بررسی طرح‌ها و لوایح» فردا بررسی می‌شود؛ مجلس در اندیشه غنای طرح‌ها

تهران (پانا) - سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت موادی از آیین‌نامه داخلی مربوط به نحوه بررسی طرح‌ها و لوایح فردا در صحن بررسی می‌شود.

کد مطلب: ۱۱۳۴۱۴۰
لینک کوتاه کپی شد
«اصلاح نحوه بررسی طرح‌ها و لوایح» فردا بررسی می‌شود؛ مجلس در اندیشه غنای طرح‌ها

به گزارش روابط عمومی مجلس، محمدحسین فرهنگی با اشاره به تصویب درخواست کمیسیون تدوین آیین‌نامه برای اولویت‌دار شدن یکی از طرح‌ها گفت: براساس ماده 100 آیین‌نامه داخلی مجلس در صورتی که 50 نفر از نمایندگان تقاضای اولویت‌دار شدن طرح‌ها یا لوایح را امضا کنند، پس از صحبت‌های پیشنهاد دهنده، یک نفر مخالف و یک نفر موافق ننیز نظرات خود را بیان می‌کنند سپس رای‌گیری انجام می‌شود و در صورت موافقت نمایندگان، آن طرح یا لایحه همان جلسه یا جلسه بعد به بحث گذاشته می‌شود.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: موضوع اصلاح موادی از آیین‌نامه داخلی در حوزه قانوگذاری با هدف پخته‌تر شدن طرح‌ها و لوایح ارسالی به صحن است تا از این پس کمتر شاهد برگشت آن‌ها به کمیسیون‌های تخصصی باشیم.

وی افزود: صحبت این است تا جایی که امکان دارد این طرح دو شوری باشد البته به نظر بنده در برخی از موارد که محتوا کوتاه و روشن است و نیازی به بررسی ندارد، به صورت یک شوری مطرح شود، باید دید مجلس چقدر همراهی می‌کند.

فرهنگی خاطرنشان کرد: فردا در صحن مجلس اصلاحی موادی از آیین‌نامه داخلی مجلس مطرح می‌شود و بحث درباره غنای محتوای طرح‌ها و لوایح است تا بعد از بررسی به صورت کارشناسی، در اختیار صحن قرار گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار