فهمیده، معاون پرورشی و فرهنگی البرز خبر داد:

انتخابات شوراهای دانش آموزی در البرز برگزار شد

کرج(پانا)- همزمان با سراسر کشور، بیست و سومین دوره انتخابات شوراهای دانش آموزی استان البرز با شعار «شورای دانش آموزی طلایه‌ دار گام دوم انقلاب» دربستر شاد برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۳۴۱۱۵
لینک کوتاه کپی شد
انتخابات شوراهای دانش آموزی در البرز برگزار شد

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی استان البرز ، فرشته فهمیده معاون پرورشی و فرهنگی استان گفت: تبلیغات بیست و سومین دوره انتخابات شوراهای دانش آموزی این استان با رویکرد تربیتی با استفاده از پیام های آموزشی از شهدا ی والامقام به یاد شهید سردار حاج قاسم سلیمانی درفضای مجازی انجام شد.

وی بیان کرد: امسال با توجه به شیوع و همه‌گیری ویروس کرونا امکان برگزاری انتخابات شوراهای دانش آموزی درمدارس به صورت حضوری وجود ندارد، بنابراین این دوره از انتخابات به صورت مجازی در بستر شبکه شاد در حال برگزاری است.

وی تصریح کرد: با توجه به این که امسال مدارس کارهای خود را به صورت مجازی پیش خواهند برد دانش‎آموزانی که به صورت داوطلب برای این انتخابات شرکت کرده‌اند تبلیغات خود را به صورت مجازی در گروه مورد نظر شاد بارگذاری کردند.

وی از دانش‌آموزان به عنوان اصلی‌ترین عضو مدرسه نام برد واضافه کرد: با توجه به اهمیت مدرسه محوری درسند تحول بنیادین، دانش آموزان باید دراداره امور آموزشگاه نقش موثر داشته باشد.

وی یادآور شد: مدیران مدارس باید از این ظرفیت به خوبی استفاده کنند و با جلب مشارکت دانش‌آموزان و دادن نقش و مسئولیت به آن‌ها در اداره امور مدرسه در زمینه‌های مختلف تربیتی، فرهنگی، اجتماعی زمینه تقویت هویت دینی و ملی آنان را ایجاد کنند.

فهمیده ادامه داد: این انتخابات در مدارس البرز با هدف تقویت روحیه مسئولیت‌پذیری، جامعه‌پذیری، و تمرین مشارکت اختصاصی در بین دانش آموزان برگزار می شود.

وی تکریم شخصیت دانش آموزان، تقویت روحیه خودباوری، اعتماد به نفس و انتقاد پذیری و بهبود نظام تصمیم گیری را اهداف تشکیل شوراهای دانش آموزی درم مدارس ذکر کرد.

وی یادآورشد: لازم است مدیران مدارس شوراهای دانش آموزی را باور داشته و در امور مربوط به برنامه ریزی ها از توانمندی اعضای شوراهای دانش آموزی استفاده کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز عنوان کرد: درانتخابات امسال نیز دانش آموز پایه های سوم ابتدایی تا پایان دوره متوسطه دوم می توانند در این انتخابات شرکت کنند.

وی گفت: بیست و سومین دوره انتخابات شوراهای دانش آموزی درتمامی مدارس استان البرزبه صورت الکترونیکی و در فضای" شبکه شاد" برگزار شد.

وی اضافه کرد : فراخوان شرکت دانش آموزان استان البرز برای شرکت دوره انتخابات شوراهای دانش آموزی از سوی دانش آموزان دبستان شهید سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی درآموزش و پرورش ناحیه یک کرج به اجرا درآمد.

فهمیده افزود: دراین فراخوان دانش آموزان کاندید شده دراین دوره از انتخابات به یاد شهدای انقلاب و مدافع حرم اقدام به انتشارپیام هایی از شهدای گرانقدر در زمینه وحدت آفرینی، احساس مسئولیت پذیری و خدمت به مردم کردند.

وی در پایان گفت: استان البرز ۵۰۰ هزار دانش آموز دارد که با رای دانش آموزان حدود 14 هزارنفرازآنان به عضویت شورای دانش آموزی مدارس درمی آیند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار