پیام رئیس آموزش و پرورش استثنایی به مناسبت روز جهانی کار درمانی

تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنائی کشور در پیامی روز جهانی کار درمانی را به کاردرمانگران ، نیرو های توانبخشی و همکاران حوزه آموزش و پرورش استثنائی تبریک گفت.

کد مطلب: ۱۱۳۳۹۸۹
لینک کوتاه کپی شد
پیام رئیس آموزش و پرورش استثنایی به مناسبت روز جهانی کار درمانی

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان آموزش و پرورش استثنائی، سید جواد حسینی در پیامی روز جهانی کار درمانی را به کاردرمانگران، نیرو های توانبخشی و همکاران حوزه آموزش و پرورش استثنائی تبریک گفت.

متن پیام بشرح ذیل است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

در دنیای امروز چه بسیارند انسان های عاشق و مهربانی که شغلشان خدمت به بشریت است . یکی از این شغل های سخت اما فداکارانه، کاردرمانی است . کاردرمانگران ارجمندی که بر سوگند خود برای خدمت به کودکان و دانش آموزان با نیاز های ویژه پایبند بوده و در جهت حمایت از آنان از هیچ کوششی فرو گذار نکرده وهمه توان و دانش خود را به همراه گروه توان بخشی مدارس استثنایی به کار بسته اند . آنان با تلاش و تعهد خود و توجه به اهداف ، سیاست ها و برنامه های تحولی نظام آموزش و پرورش استثنایی کشور، با ایجاد فرصت های برابر آموزشی در جهت ارتقاء کیفیت زندگی وکسب حداکثر استقلال در فعالیت­های روزمره­ ی زندگی دانش آموزان با نیازهای ویژه، گام های مستحکم و مؤثری برمی دارند . کاردرمانی علم استفاده از فعالیت‌های هدفمند برای افراد و گروه‌های با معلولیت وکسانی که دچار یا در خطر بیماری، ضایعه، اختلال، عارضه، نقص، ناتوانی، محدودیت فعالیت، یا محدودیت در مشارکت هستند، تعریف شده است. این فعالیت ها به منظور پیشگیری از ناتوانی، ارتقای سلامت، و بهزیستی بیشتر و تسهیل مشارکت در نقش‌های زندگی و موقعیت‌های مختلف مثل منزل، مدرسه، محیط کار و اجتماع و حفظ حداکثر استقلال و کسب سلامتی این گروه از افراد جامعه انجام می شود. کاردرمانگران با تاکید ویژه بر تسهیل عملکردهای فرد معلول و خانواده و افراد مرتبط با او و ایجاد انگیزه و توان جهت ارتقاء کارآمدی در حوزه های اجتماعی، شغلی و زندگی روزمره ی، نقش مهمی در بالا بردن سطح کیفیت زندگی افراد معلول داشته و موجب بازگشت مجدد و یکپارچه شدن فرد و خانواده به جامعه را فراهم می آورند.

روز جهانی کاردرمانی مصادف با ششم آبان ماه (مطابق ۲۷ اکتبر)، فرصتی است برای معرفی رشته­ کاردرمانی و بهانه ­ای است برای سپاسگزاری از همکاران این حوزه از توان بخشی. ضمن نکوداشت و تبریک این روز به جامعه بزرگ کاردرمانی به ‌ویژه کاردرمانگران شاغل در مدارس استثنایی کشور ، جایگاه رفیع و مسئولیت خطیر همکاران کاردرمانگر را در توسعه کمی و کیفی سلامت دانش آموزان با نیازهای ویژه و تسکین آلام خانواده ایشان یادآور شده و بر این نکته تأکید می‌کنیم که پاسداشت این دستاورد بزرگ، وظیفه تک‌تک همکاران بزرگوار است که تنها در پرتو همگرایی، تقویت توان علمی و ارائه خدمات بیشتر و بهتر محقق خواهد شد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار