کلاه ایمنی صدفی برای محافظت از مروارید جان شماست

تبریز (پانا) - رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیرحوادث دانشگاه علوم پزشکی تبریز عنوان کرد که استفاده از کلاه ایمنی برای موتورسواران بیش از هشتاد درصد جلوی مرگ آنها را در تصادفات می گیرد.

کد مطلب: ۱۱۳۳۸۴۷
لینک کوتاه کپی شد
کلاه ایمنی صدفی برای محافظت از مروارید جان شماست

فرزاد رحمانی با بیان این مطلب که موتورسوارانی که از کلاه ایمنی استفاده نمی‏کنند، سه برابر بیشتر از موتورسوارانی که از این وسیله استفاده می‏کنند، در خطر آسیب‏های سر و گردن، ضربات مغزی و مرگ و میر قرار دارند، گفت: بر اساس قانون، استفاده از کلاه ایمنی هنگام راندن موتورسیکلت اجباری است و موتورسواران برای حفظ ایمنی خود در هر شرایطی باید از این وسیله استفاده کنند.
وی افزود: بسیاری از موتورسواران به بهانه های مختلف ، به جای این که کلاه ایمنی را روی سر خود قرار دهند، آن را روی فرمان یا ترک‏بند موتور‏سیکلت قرار می‏دهند، در صورتی که خطر هر لحظه در کمین آن‏هاست و ممکن است آنها را با خطرات جبران نا پذیری رو به رو کند.
وی افزود: متأسفانه بسیاری از موتورسواران به این موضوع پر اهمیت توجه چندانی نمی‏کنند و با عدم رعایت این مهم، شاهد مرگ و میر موتورسواران عموماً جوان و نوجوان هستیم که مهم‏ترین دلیل فوت آن‏ها عدم استفاده از کلاه ایمنی و ضربه مغزی است.
رئیس اورژانس دانشگاه اظهارداشت: اشاره به این که اولین و مهمترین مشخصه یک کلاه ایمنی مناسب، لایه بیرونی مقاوم و مقاومت آن در مقابل ضربه است، لایه داخلی کلاه ایمنی باید قدرت جذب ضربه را داشته باشد و جلوی انتقال نیرو به سر را بگیرد، ضمن این که طلق مقابل کلاه که مانند شیشه جلوی خودرو عمل میکند باید مقابل خراش و ضربه مقاوم باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار