داورزنی: دست باشگاه‌ها برای برگزاری لیگ برتر والیبال باز است

تهران (پانا) - رئیس فدراسیون والیبال درباره وضعیت برگزاری لیگ برتر والیبال ایران با ادامه روند شیوع کرونا ویروس توضیح داد.

کد مطلب: ۱۱۳۳۸۳۴
لینک کوتاه کپی شد
داورزنی: دست باشگاه‌ها برای برگزاری لیگ برتر والیبال باز است

به گزارش روابط عمومی فدراسیون والیبال، دکتر محمدرضا داورزنی در نشست هم‌اندیشی نحوه ادامه برگزاری لیگ برتر مردان که در سالن استاد فارسی آکادمی المپیک و پارالمپیک درحال برگزاری است، با اشاره به شرایط شیوع ویروس کووید ۱۹ در جهان، گفت: شرایط عمومی کشور و دنیا به گونه‌ای است که هر روز تصمیم جدیدی گرفته می‌شود و محدودیت‌های جدی نیز اعمال می‌شود. دولت‌ها هم تصمیمات مختلفی برای کنترل ویروس اتخاذ می‌کنند.

وی تاکید کرد: فدراسیون والیبال به دنبال آن است که هم برای حفظ سلامتی ورزشکاران تلاش کنیم و به اهداف ترسیم شده نیز برسیم.

رئیس فدراسیون والیبال با تاکید بر در پیش بودن المپیک توکیو، گفت: والیبال ایران باید در المپیک آینده حضور داشته باشد و به همین خاطر، فرصت زیادی برای حضور در اردوهای آمادگی ندارد.
همه می‌دانید زمان لازم را نداریم که فعالیت‌های سال ۹۹ والیبال کشور را تعطیل کنیم و در سال جدید، بازیکنان ملی‌پوش را به اردو دعوت کنیم، در لیگ ملت‌های والیبال شرکت کنیم و به سپس المپیک برویم. بنابراین حفظ اولویت‌ها جزو اهداف فدراسیون است.

وی تصریح کرد: از طرفی تلاشمان این است که مدلی را دنبال کنیم که ریسک کم‌تری داشته باشد و سلامتی والیبالیست‌ها حفظ شود. ضمن این‌ که نمی‌خواهیم تصمیمی بگیریم که بعد از ۶ ماه تعداد زیادی بازیکن ناآماده داشته باشیم که حتی آماده حضور در لیگ ملت‌ها هم نباشند، چه برسد به حضور در المپیک.

داورزنی شرایط فعلی را تنها مختص ایران نداست و ادامه داد: این شرایط در همه جهان حاکم است. همه کشورها در مسابقات مختلف اعم از فوتبال، والیبال و غیره تصمیمات جدید می‌گیرند و شرایطی فراهم می‌کنند که به‌رغم شیوع ویروس و محدودیت‌هایی که کرونا ایجاد می‌کند، مسابقات خود را کماکان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌کنند. البته تعداد زیادی از بازیکنان دنیا هم به ویروس مبتلا شده‌اند، اما با سپری کردن دوران بیماری، دوباره به عرصه مسابقات برگشته‌اند.

رئیس فدراسیون والیبال ضمن تشکر از مدیران عامل باشگاه‌ها و سرمربیان تیم‌ها برای ارائه راهکاری خود درخصوص روند ادامه برگزاری لیگ، گفت: از همه شما متشکرم که راهکارهایی ارائه کردید که بتوانیم دور رفت را تمام و دور برگشت را برگزار کنیم و مجبور نشویم که مثل سال گذشته لیگ را تعطیل کنیم. چرا که این موضوع تبعاتی برای تیم‌ها و درنهایت تیم ملی دارد.

وی افزود: در سال ۹۹ نزدیک به ۱۹ هفته زمان داریم که باید در این فاصله لیگ را تمام کنیم. لیگ امسال را باید بدون تماشاگر برگزار کنیم که این موضوع، هیجان لیگ را کاهش داده اما دغدغه میزبانی و میهمانی را کم کرده و کمک می‌کند که دست باشگاه‌ها برای تصمیم‌گیری بازتر باشد.

فلسفه این رفت و برگشت‌ها در لیگ، این است که بشود از ظرفیت میزبانی استفاده کرد. اما عدم حضور تماشاگران تقریبا شرایط را برای همه تیم‌ها در هر جا که میزبانی برگزار می‌شود، برابر می‌کند. امیدوارم که بتوانیم به یک تصمیم منطقی و خوب برسیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار