زنگ خطر تکمیل ظرفیت بخش‌های بیمارستانی ویژه کرونا در فارس به صدا درآمد

شیراز (پانا) - رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اعلام زنگ خطر تکمیل ظرفیت بخش‌های بیمارستانی ویژه کرونا در فارس، از بررسی و تصمیم در خصوص راهکارهای جلب همکاری بخش خصوصی در این زمینه خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۳۳۷۹۴
لینک کوتاه کپی شد
زنگ خطر تکمیل ظرفیت بخش‌های بیمارستانی ویژه کرونا در فارس به صدا درآمد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، مهرزاد لطفی در در یکصد و نود و یکمین نشست ستاد دانشگاهی مدیریت کروناویروس، ضمن بررسی آخرین آمار ابتلا و بستری در استان که با افزایش میزان بیماران نیازمند بستری همراه بوده است، ظرفیت‌های ممکن برای افزایش تخت‌های بیمارستانی در استان و راهکارهای تقویت همکاری بیمارستان‌های خصوصی را مورد بررسی قرار داد.

او با توجه به افزایش موارد بستری در برخی شهرستان‌های استان، برنامه‌ریزی برای مدیریت این موضوع با همکاری مسوولان شهرستان‌ها را در دستور کار اعضای این ستاد قرار داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز ضمن قدردانی از تلاش خستگی‌ناپذیر مدافعان سلامت در هشت ماه گذشته، احساس مسوولیت و مشارکت مردمی در رعایت اصول بهداشتی را مهم‌ترین راهکار برون رفت از شرایط کنونی عنوان کرد.

او همچنین ضمن بررسی آمار ابتلا در جمع مدافعان سلامت و کارکنان دانشگاه، وضعیت سلامت آنان را پیگیری کرد.

لطفی در ادامه با بررسی فرآیندهای نمونه‌گیری در آزمایشگاه مرکز بهداشت شهدای والفجر، توسعه تجهیزات و خدمات این آزمایشگاه را در دستور کار قرار داد.

بررسی آخرین وضعیت ابتلا در مناطق مختلف استان، فعالیت آزمایشگاه‌های تشخیصی، روند پذیرش و بستری بیماران، فعالیت مراکز ۱۶ ساعته استان و علت‌های مرگ و میر بیماران در روزهای اخیر، دیگر محور نشست امروز این ستاد بود.

علی اکبری معاون درمان دانشگاه گزارشی از موارد بستری بیماران در بخش‌های عادی و مراقبت‌های ویژه در بیمارستان‌های استان ارائه کرد که در این گزارش حجم بالای بیماران نیازمند بستری مورد تاکید قرار گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار