بسته های حمایتی برای صادرکنندگان استان اردبیل تدوین می شود

اردبیل(پانا)- استاندار اردبیل اعلام کرد بسته های حمایتی برای صادرکنندگان استان توسط کارشناسان حوزه اقتصادی تدوین می شود.

کد مطلب: ۱۱۳۳۷۶۸
لینک کوتاه کپی شد
بسته های حمایتی برای صادرکنندگان استان اردبیل تدوین می شود

اکبر بهنام جو در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی با محور صادرات تصریح کرد: در تدوین این بسته از الگوهای موفق در سایر نقاط کشور استفاده شده و به صورت اختصاصی برای صادرکنندگان استان اختصاص می یابد.

او بیان کرد: صادرکنندگان و تولید کنندگان پیشرو چرخه اقتصاد هستند و باید با حمایت از این اقشار در راستای کاهش مشکلات اقتصادی تلاش کنیم.

استاندار اردبیل از تلاش برای رفع مشکلات صادرکنندگان در استان و پیگیری موانع صادرات در مرکز کشور خبر داد و افزود: با وجود برخی مشکلات تولید کنندگان و صادرکنندگان به فعالیت در این حوزه ادامه می دهند و مسوولان باید با رفع مشکلات مسیر تولید و صادرات را هموارتر سازند.

بهنام جو با اشاره به افزایش ۳۴ درصدی صادرات در نیمه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته اظهار کرد: ارزش صادرات انجام گرفته در استان بیش از ۷۰ میلیون دلار است که پیش بینی می شود این رقم تا پایان سال به بیش از ۱۵۰ میلیون دلار برسد.

او گفت: برخی محصولات و کالاها در سال جاری به سبد صادراتی استان افزوده می شود که این کالاها میزان ارزش صادرات استان را در سال های آینده به بیش از ۲۵۰ میلیون دلار می رساند.

نماینده عالی دولت در استان ام دی اف، فرآورده های کارخانه پتروشیمی، صنایع بالادستی کشاورزی و لوازم خانگی را از جمله کالاهای افزوده شده به سبد صادراتی استان عنوان کرد.

بهنام جو با اشاره به مشکل صاد کنندگان استان در خصوص قیمت گذاری پایه در گمرک، گفت: قیمت پایه برخی محصولات صادراتی با رایزنی های انجام گرفته به رقم واقعی رسیده و تلاش می شود قیمت پایه صادراتی سایر تولیدات برند استان نیز اصلاح شود.

او افزود: وقتی ما نفت را نمی توانیم صادر کنیم باید به تولید و صادرات محصولاتی کمک کنیم که موجب رونق اقتصاد و ارزآوری برای کشور شوند.

در این جلسه تعدادی از صادرکنندگان مشکلات خود را بیان کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار