رییس مرکز مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی خبر داد

جذب ۱۵۲۱ میلیارد تومان تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی

تهران (پانا) - رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی از جذب یک‌هزار و ۵۲۱ میلیارد تومان تسهیلات خط اعتباری مکانیزاسیون کشاورزی از ابتدای امسال تا پایان مهرماه خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۳۳۳۵۹
لینک کوتاه کپی شد
جذب ۱۵۲۱ میلیارد تومان تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی

به گزارش وزارت جهاد کشاورزی، «کامبیز عباسی» افزود: روند توسعه مکانیزاسیون کشاورزی با وجود محدودیت‌های موجود در سال ۹۹ از سرعت بیشتری برخوردار شده، به طوری که میزان جذب تسهیلات خط اعتباری مکانیزاسیون در هفت ماهه امسال با رشد سه برابری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، به یک‌هزار و ۵۲۱ میلیارد تومان رسیده است.

وی اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون، بیش از ۱۳ هزار و ۹۸۷ دستگاه تراکتور به کشاورزان تحویل داده شده که در هم‌سنجی با پارسال ۴۰ درصد رشد داشته است.

عباسی ادامه‌ داد: تاکنون ۳۱۰ دستگاه کمباین غلات تولید و به کشاورزان تحویل شده است.

در دولت یازدهم ردیف اعتباری مستقلی به بخش مکانیزاسیون کشاورزی تعلق گرفت، به طوری که برای پروژه تجهیز و نوسازی ناوگان ماشینی بخش کشاورزی با محور اقتصاد مقاومتی از نیمه دوم سال ۹۲ تاکنون به تدریج هفت خط اعتباری به این بخش اختصاص یافته است.

خط نخست اعتباری در سال ۹۲ به ظرفیت هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال، خط دوم به میزان هشت هزار میلیارد ریال در سال ۹۳، خط سوم در سال ۹۴ به میزان ۱۰ هزار میلیارد ریال، خط اعتباری چهارم در سال ۹۵ به مبلغ ۱۲ هزار میلیارد ریال، خط اعتباری پنجم در سال ۹۶ به مبلغ ۱۵ هزار میلیارد ریال، خط اعتباری ششم در سال ۹۷ به مبلغ ۱۵ هزار میلیارد ریال و خط اعتباری هفتم در سال گذشته به مبلغ یک‌هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اختصاص یافته است.

آمارها نشان می‌دهد سالیانه ۲۵ هزار میلیارد ریال تقاضای تسهیلات برای توسعه و نوسازی ماشین‌آلات کشاورزی وجود دارد. پس از چند دهه ضریب مکانیزاسیون کشاورزی کشور به ۱.۶۵ اسب بخار در هکتار رسیده و قرار است این رقم به ۲.۱ اسب بخار افزایش یابد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار