آموزش 500 اتباع خارجی در کلاس‌های سوادآموزی فارس

شیراز(پانا)- معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس از پیش‌بینی آموزش 500 اتباع خارجی در کلاس های سوادآموزی فارس خبر داد و گفت مخاطبین طرح سوادآموزی اتباع خارجی ساکن در جمهوری اسلامی ایران یا همان کمیساریا بر اساس شیوه نامه گروه سنی49-10سال هستند که در دوره های سوادآموزی و انتقال صرفا به صورت کلاسی و برابر با حجم ابلاغی اجرا می‌شود.

کد مطلب: ۱۱۳۲۹۳۱
لینک کوتاه کپی شد
آموزش 500 اتباع خارجی در کلاس‌های سوادآموزی فارس

بهزاد نوروزی چگینی در حاشیه بازدید از فعالیت‌ها و برنامه‌های سوادآموزی ناحیه 3 شیراز در نشستی مشترک با محمد کماندار مدیر آموزش و پرورش ناحیه 3 شیراز ضمن بررسی و تحلیل نتایج بازدید گفت: بر اساس شیوه‌نامه این طرح در سال جاری 100 نفر در دوره سوادآموزی و 400 نفر در دوره انتقال و مجموعا 500 نفر از اتباع خارجی ساکن در استان فارس تحت پوشش فعالیت‌ها و برنامه‌های سوادآموزی قرار می‌گیرند.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس گفت: با توجه به بافت جمعیتی ساکن در این محدوده جغرافیایی از شهر که هم هموطنان ما و هم اتباع خارجی هستند آمار افراد بی سواد و کم سواد در این ناحیه بیش از نواحی سه گانه دیگر است.

نوروزی افزود: با توجه به این موضوع معمولا حجم ابلاغی و افراد تحت پوشش سوادآموزی در ناحیه 3 شیراز از نواحی دیگر بیشتر است، بنابراین این ناحیه یکی از نواحی پرجمعیت در بخش سوادآموزی است که سالانه تعداد زیادی از سوادآموزان، اعم از اتباع و هموطنان ایرانی را تحت پوشش قرار می دهد.

او گفت: یکی از طرح‌های مهمی که در سال جاری در استان فارس و نیز در ناحیه 3 شیراز اجرا می‌شود طرح کمیساریا یا سوادآموزی اتباع خارجی ساکن در جمهوری اسلامی ایران است که به استناد توافق نامه سه جانبه در بین سازمان نهضت سوادآموزی، دفتر کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد و اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور منعقد شده، اجرا می‌شود.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس ادامه داد: اجرای این طرح در استان فارس آغاز شده و لازم است شهرستان‌ها و مناطق مجری این طرح به نحوی برنامه ریزی کنند که تمام مراحل اجرای این دوره اعم از ثبت نام، آموزش، برگزاری آزمون پایانی و اعلام نتایج تا پایان بهمن ماه به اتمام برسد.

نوروزی گفت: کلاس‌های سوادآموزی طرح کمیساریا باید در مناطقی که اتباع خارجی مجاز به تردد هستند تشکیل شود و در این زمینه هماهنگی‌های لازم با اداره کل امور اتباع خارجی و مهاجرین استانداری و نیز فرمانداری‌ها به عمل آید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار