افتتاح چند طرح ورزشی درشیراز

اعزام کاروان تجهیزت ورزشی به مدارس فارس

شیراز(پانا)-مدیر کل تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش گفت: باید با فرهنگ سازی برای مدیران مدارس به سمت اجرای کلاس درس تربیت بدنی با استفاده ازفضاهای موجود وبا تجیهز امکانات برای ورزش دانش آموزان و همکاران باشیم.

کد مطلب: ۱۱۳۲۹۲۹
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح چند طرح ورزشی درشیراز

محمد جعفری در آیین بهره برداری از چند طرح ورزشی در شیراز و اعزام کاروان تجهیزت ورزشی به مدارس فارس، با اشاره به سند تحول بنیادین و ساحت‌های تربیتی گفت: تربیت جسم و روح ، هم‌زمان با هم تاثیرات بسزایی را در روند زندگی چه در مدرسه و چه در جامعه برای دانش‌آموزان به همراه خواهد داشت.

مدیر کل تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش گفت: وزارت آموزش و پرورش نیزبا رویکرد مدرسه، دانش آموز و ارزش محوری در تلاش است که به بهترین شکل ممکن با فراهم کردن امکانات ورزشی و استفاده خوب از امکانات موجود، تربیت روح و جسم دانش‌آموزان را برای داشتن جامعه‌ای سالم به مردم سرزمینمان ایران خصوصا دانش آموزان عزیز هدیه دهد.

جعفری در ادامه با ارائه آماری از کم تحرکی و اضافه وزن و چاقی در بین جمعیت دانش‌آموزی گفت: همانطور که در ایام شروع و شیوع ویروس کرونا در کشور تمام برنامه‌ها و پروتکل‌ها را به بهترین شکل ممکن برای ریشه‌کن کردن و جلوگیری از ابتلای به این ویروس رعایت می کنیم باید تلاش کنیم که جلوی بیماری‌های غیر واگیر از جمله چاقی و کم تحرکی را بگیریم و دراین راستا باید برنامه کوچ برای دانش‌آموزان را به جد پیگیری کنیم.

مدیرکل تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تشکر از تلاش همکاران در اداره تربیت بدنی و بهداشت در برگزاری برنامه هایی مانند المپیادهای ورزشی و برنامه سفیران بهداشت گفت: باید تلاش کنیم تا با برنامه‌ریزی خوب و ارتباط گرفتن با اولیا در زمینه ورزش و بهداشت دانش‌آموزان از خانواده‌ها دور نباشیم و از ورزش و سلامت دانش‌آموزان و خانواده‌ها درجامعه غافل نشویم.

جعفری در مورد استفاده از فضاهای ورزشی موجود در سطح شهر گفت: باید با یک برنامه مناسب و تعامل با دیگر ارگان‌های دولتی، از فضاهای ورزشی موجود در سطح شهر که متعلق به ادارات دیگر هستند برای دانش‌آموزان در ساعاتی خاص استفاده شود تا معضل کمبود فضای فیزیکی برای ورزش دانش‌آموزان در مدارس و جامعه تا حدود زیادی مرتع شود.

مدیر کل تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش در بخش پایانی صحبت‌های خود با اشاره به طرح کوچ (کنترل وزن و چاقی دانش آموزان) گفت: طرح کوچ یک طرح تحقیقاتی نیست این طرح دو سال و نیم پیش در وزارت آموزش و پرورش شروع شد که در حال حاضر با شرایطی که ما با ویروس کرونا مواجه شده‌ایم می تواند کمک خوبی به خانواده‌ها و دانش‌آموزان باشد.

معاون تربیت بدنی سلامت اداره کل آموزش و پرورش فارس نیز اظهار کرد: با برنامه‌ریزی خوب همکاران ما در وزارت آموزش و پرورش و اجرایی شدن این برنامه‌ها در سال‌های گذشته توسط همکارانمان در ادارات آموزش و پرورش استان فارس شاهده تاثیر مثبت در روند سلامت دانش‌آموزان و برنامه‌های ورزشی در زمینه شاداب کردن محیط مدرسه و جامعه بوده و هستیم.

در این جلسه یک زمین چمن مصنوعی فوتبال و همچنین دو مدرسه پویا در دبستان ابوقداره وسید ایمان حسینی نواحی 2 و 4آموزش و پرورش شیراز که از طرح‌های جدید وزارت آموزش وپرورش در حوزه تریبیت بدنی است بهره برداری شد.

همچنین کاروان تجهیزات ورزشی با شعار " مهر با نشاط " با اعتباری بالغ بر 800 میلیون تومان و شامل تجهیزاتی همچون: 120 دستگاه میز پینگ پنگ، 100 جفت پایه والیبال ، هزار و 500 تخته تاتامی، 300 عدد تشک 2 در یک ژیمناستیک ،تعدادی وسایل برای کلاس درس تربیت بدنی مانند نردبان سوئدی ، قارچ ،پیش تخته ، 200 عدد ترازو و 300 عدد قد سنج تشک دو و میدانی با حضور مدیر کل تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش به مدارس سراسر استان اعزام شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار