غلامی سخنگوی ستاد مقابله با کرونای استان اصفهان:

تخصیص ۱۹۰۰ میلیارد تسهیلات به مشاغل آسیب دیده از کرونا در اصفهان

اصفهان (پانا) - سخنگوی ستاد مقابله با کرونای استان اصفهان با اشاره به اینکه مردم همچنان به رعایت دستورات بهداشتی و در خانه ماندن توجه کنند، گفت هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل آسیب دیده از کرونای استان اختصاص یافت.

کد مطلب: ۱۱۳۲۸۸۶
لینک کوتاه کپی شد
تخصیص ۱۹۰۰ میلیارد تسهیلات به مشاغل آسیب دیده از کرونا در اصفهان

حجت‌الله غلامی شامگاه امشب در نشست خبری آنلاین ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا، اظهار کرد: به مردم توصیه می‌کنیم از سفرهای غیرضروری بپرهیزند و همچنان توجه لازم به رعایت دستورات بهداشتی و در خانه ماندن داشته باشند تا بتوانیم به کنترل بیماری در استان و کادر درمانی کمک کنیم.

وی در خصوص فعالیت پارک‌ها افزود: مشابه هفته‌های گذشته پارک‌ها و مراکز تفریحی تعطیل و به صورت نیمه روشن هستند و روشنایی این مکان‌ها تنها در حد تأمین امنیت انجام می‌شود.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونای استان اصفهان، تصریح کرد: در مورد امتحانات دانش آموزان هم مقرر شد در هفته پیش رو جلسه‌ای با حضور مسئولان آموزش و پرورش برگزار خواهد شد و در مورد حضوری یا غیرحضوری بودن مدارس تصمیم‌گیری لازم صورت می‌گیرد.

تخصیص ۱۹۰۰ میلیارد تسهیلات به مشاغل آسیب دیده

وی با اشاره به شدت یافتن آلودگی هوا در فصل پاییز، گفت: آلودگی هوا در پاییز شدت می‌یابد و باید دستگاه‌های مربوطه نظارت بیشتری داشته باشند، همچنین واحدهای صنعتی و تولیدی هم باید بیش از گذشته رعایت کنند و بازرسی‌ها از واحدها بیشتر می‌شود و با واحدهای متخلف برخوردهای لازم صورت گرفته و این واحدها پلمب می‌شوند.

وی درباره واحدهای صنعتی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کردند، اظهار کرد: از فولاد مبارکه، پالایشگاه اصفهان، گیتی پسند و گروه صنعتی انتخاب به دلیل رعایت پروتکل‌ها به نحو مقتضی تقدیر می‌شود و این بحث در مورد واحدهایی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند هم اجرایی می‌شود و واحدهای تولیدی که رعایت دستورات بهداشتی در آنها در کمترین حد بوده است هم شناسایی و توبیخ‌های لازم برای آنها انجام می‌شود و این تنبیه و تشویق به منظور فعال کردن واحد بهداشت حرفه‌ای در مراکز صنعتی است.

غلامی درباره اختصاص وام به واحدهایی که از کرونا دچار آسیب شدند، گفت: هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به استان اختصاص یافته که این تسهیلات با بهره ۱۲ درصد به متقاضیان اختصاص می‌یابد که لازم است افراد متقاضی درخواست خود را به ادارات صمت یا تعاون و کار ارائه دهند تا وام موردنظر در اختیارشان قرار بگیرد.

نماز جمعه در هیچ شهرستانی برگزار نمی‌شود

وی با تاکید بر اینکه تنها راه کاهش بیماری همکاری مردم است، تصریح کرد: به دلیل اینکه همه شهرستان‌های استان در وضعیت قرمز هستند برگزاری نمازجمعه را در هیچ شهرستانی نخواهیم داشت و مساجد و نماز جماعت با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و برگزاری در فضای باز انجام می‌شود و مساجد در همین حد فعال خواهند بود.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونای استان اصفهان در خصوص وضعیت مدارس، خاطرنشان کرد: در مورد آموزش و پرورش مصوبات قبلی همچنان پابرجاست و شیوه آموزش با توافق و اختیار والدین و دانش آموزان خواهد بود و مشکلات برخی معلمان که امکان آموزش آنلاین را ندارند هم در شورای آموزش و پرورش مطرح می‌شود تا تصمیمات لازم برای این دسته معلمان گرفته شود.

فعالیت باشگاه‌های ورزشی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بلامانع است

وی درباره دورکاری کارمندان و نیروهای دستگاهی گفت: دورکاری مشابه هفته‌های قبل با نظر مدیر دستگاه مربوطه انجام می‌شود و اولویت انجام دورکاری با افراد دارای بیماری زمینه‌ای و خانم‌های باردار است که مدیران مربوطه با توجه به میزان مراجعات باید گروه بندی لازم برای نیروی کار برای دورکاری را انجام دهند و این امر بسته به تصمیم مدیر دستگاه ادامه یابد.

غلامی با بیان اینکه باشگاه‌های ورزشی جز گروه‌های کاری پرخطر هستند، افزود: این واحدها با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، میزان ظرفیت و توجه به فاصله گذاری اجتماعی می‌توانند فعالیت خود را ادامه دهند.

وی با تاکید بر اینکه میزان برگزاری روضه‌های خانگی کاهش یافته است، اظهار کرد: طبق آمار ارائه شده بیش از ۵۰ درصد روضه‌های خانگی به صورت داوطلبانه برگزار نشد و از تعدادی هم که برگزار شد بیش از ۹۰ درصد آنها دستورات بهداشتی را رعایت کردند و با تعدادی که بدون مجوز مراسم برگزار کرده بودند نیز برخوردهای لازم صورت گرفت و مقرر شد اداره تبلیغات اسلامی روضه‌های خانگی بدون مجوز را به اداره بهداشت معرفی کند تا برخوردهای لازم با آنها صورت بگیرد.

کاهش ۵۰ درصدی سفر به استان در محدودیت‌های هفته گذشته

سخنگوی ستاد مقابله با کرونای استان اصفهان در خصوص وضعیت رعایت دستورات بهداشتی در کاشان گفت: روز گذشته به همراه استاندار از کاشان بازدیدی داشتیم که متأسفانه در سطح شهر و معابر عمومی استفاده از ماسک را ملاحظه نکردیم و مقرر شد عملیات میدانی در سطح شهر کاشان و آران و بیدگل انجام شود و با برپایی پایگاه‌ها و چادرهایی در مراکز پرتردد شهر آموزش‌های لازم به مردم در مورد رعایت دستورات بهداشتی همچون زدن ماسک و فاصله گذاری اجتماعی انجام شود.

وی در خصوص میزان اثربخش بودن محدودیت‌های اعمال شده در هفته گذشته، خاطرنشان کرد: با وجود اینکه محدودیت‌های کرونا در هفته قبل به صورت دیرهنگام مصوب و ابلاغ شد اما به دلیل مطرح شدن آن از طریق شبکه‌های مختلف سراسری بخشی از سفرها در مبدا متوقف شد و تنها بخشی از سفرها به سمت اصفهان آمد که پنج محور اصلی استان توسط نیروی انتظامی، هلال احمر و راهداری کنترل شد و در طول سه روز اعمال محدودیت کاهش ۵۰ درصدی سفرها نسبت به هفته قبل آن و کاهش ۱۹ درصدی سفرهای استانی را شاهد بودیم که آمار نسبتاً خوبی بود البته با بخشی از سفرها که بین شهرستانی یا کاری بود امکان برخوردی نشد چرا که این نوع سفرها ممنوعیتی نداشت.

غلامی با اشاره به تعطیلی پارک‌ها و تفرجگاه‌ها، افزود: سایر مراکز گردشگری مانند مراکز تاریخی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فعال هستند، اما امیدواریم مردم بیش از گذشته رعایت کنند و به این نوع مراکز کمتر مراجعه کنند.

وی با اشاره به اینکه در کلانشهر اصفهان استفاده از ماسک بیشتر رعایت شده است، تصریح کرد: در حال حاضر تنها توصیه به استفاده از ماسک مطرح است و در صورت بدتر شدن اوضاع بحث جریمه افراد خاطی همچون پایتخت اجرایی می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار