یاسر طالبی: از «سینماحقیقت» این انتظار را داشتیم که آنلاین برگزار شود

تهران (پانا) - کارگردان مستند «دلبند» معتقد است که دبیر چهاردهمین جشنواره سینماحقیقت تصمیم درستی درباره‌ برگزاری آنلاین این جشنواره گرفته و از مهم‌ترین فستیوال خاورمیانه همین انتظار وجود داشت که آنلاین برگزار شود.

کد مطلب: ۱۱۳۲۷۳۴
لینک کوتاه کپی شد
یاسر طالبی: از «سینماحقیقت» این انتظار را داشتیم که آنلاین برگزار شود

یاسر طالبی ضمن اظهار این مطلب، به روابط عمومی جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت گفت: برگزاری آنلاین جشنواره بهتر از برگزار نشدن آن است؛ به این دلیل که همه‌ساله و به شیوه متداول، بسیاری از مستندسازان و مخاطبان پیگیر فیلم مستند منتظر برگزاری این جشنواره هستند. سینماحقیقت امسال به شیوه‌ای تازه برگزار خواهد شد که این شیوه را اکثر فستیوال‌های دنیا مورد استفاده قرار داده‌اند و سینماحقیقت هم می‌تواند دنباله‌رو آن‌ها باشد.

این مستندساز افزود: برگزاری آنلاین جشنواره سینماحقیقت رویکرد بجا و درستی است و ما همین انتظار را از این فستیوال مهم خاورمیانه داشتیم. البته باید امسال را به تجربه‌اندوزی صرف کرد. به نظرم اگر فیلمسازانی که در بخش مسابقه جشنواره حضور دارند، با در دست داشتن پسورد و اکانت خود بتوانند تماشاگر فیلم‌های جشنواره باشند بسیار خوب خواهد بود، چون می‌توانند در فرصت مناسب اغلب فیلم‌ها را تماشا کنند.

طالبی در پاسخ به این پرسش که چه پیشنهادی برای برگزاری هرچه بهتر این دوره‌ی سینماحقیقت دارید، عنوان کرد: برپایی ورک‌شاپ‌ها به شیوه آنلاین می‌تواند امتیاز خوبی باشد. البته با توجه به نقصانی که در سیستم شبکه‌های مجازی در کشور وجود دارد پیشنهاد می‌کنم ورک‌شاپ‌های جشنواره بصورت رایگان برگزار شوند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تجربه برگزاری فستیوال‌های مختلف بصورت آنلاین تاکنون جالب بوده، اما هرگز حس و حال نابی که از حضور در جشنواره به عنوان فیلمساز تجربه می‌کنید در این وادی مجازی رخ نمی‌دهد و ما بی‌صبرانه در انتظار عبور از این دوران گذار هستیم تا بار دیگر بصورت حضوری در سینماحقیقت حضور داشته باشیم.

*مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی، چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» را به دبیری محمد حمیدی مقدم، در آذرمـاه 1399 و با توجه به شیوع جهانی بیماری کووید 19 بصورت مجازی و نمایش برخط (آنلاین) برگزار خواهد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار