پایان برداشت ارزن در مرودشت 

شیراز(پانا)-مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت گفت: برداشت مکانیزه ارزن از یکصدهکتار از مزارع این شهرستان ازاوایل مهر ماه آغاز و تا اواخرمهرماه ادامه داشت.

کد مطلب: ۱۱۳۲۵۹۳
لینک کوتاه کپی شد
پایان برداشت ارزن در مرودشت 

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت، عزیز رحیمی با اشاره به اینکه ارزن در شرایط مناسب عملکردی بین دو تا چهار تن در هکتار دارد،خاطر نشان کرد: از این سطح بیش از 250 تُن ارزن تولید شد.
رحیمی با بیان اینکه ارزن سازگار با مناطق گرم و خشک است، افزود: دوره رشد کوتاه و مصرف کم آب و زودرس بودن، توسعه کشت این گیاه را در برخی نقاط شهرستان که از لحاظ مواد غذایی ضعیف‌تر هستند، مناسب کرده است.
این مقام مسئول با بیان اینکه کشت این گیاه در تناوب و تغییر الگوی کشت مناسب ارزیابی می‌شود، ابراز کرد: کشت و کار ارزن در اراضی کم بازده بسیار حائز اهمیت است.
وی تصریح کرد: میانگین عملکرد دانه ارزن در شهرستان دو و نیم تُن در هکتار است که از دانه آن در تعذیه طیور و همچنین از کاه آن به منظور تعلیف دام‌ها استفاده می‌شود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت با تاکید بر اینکه ارزن سازگاری بسیار خوبی با خاک‌ورزی حفاظتی دارد، افزود: در خاک‌ورزی حفاظتی بعد از جمع‌آوری کلش غلات زمستانه و بدون بهم زدن کرت‌های ایجاد شده، با استفاده از گاوآهن پنجه غازی یا چیزل (کولتیواتور) اقدام به دو شخم عمود برهم کرده و سپس اقدام به بذرکاری می کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار