میثم نمکی، رئیس دبیرخانه دائمی پایتخت نهج‌البلاغه ایران شد

کاشان ( پانا) - با حکم معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، میثم نمکی، به مدت دو سال، رئیس دبیرخانه دائمی پایتخت نهج‌البلاغه ایران شد. رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان گفت: طرح پایتخت نهج البلاغه، در راستای همسو و هدفمند کردن مرکزهایی است که با موضوع نهج‌البلاغه در راستای احیای معارف و مفاهیم آن فعالیت می کنند.

کد مطلب: ۱۱۳۲۵۵۶
لینک کوتاه کپی شد
میثم نمکی، رئیس دبیرخانه دائمی پایتخت نهج‌البلاغه ایران شد

میثم نمکی در گفت و گو با پانا اظهار کرد: معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای ترویج فرهنگ علوی و احیای مفاهیم و معارف نهج‌البلاغه، کاشان را به عنوان اولین پایتخت نهج‌البلاغه کشور انتخاب کرده است.
وی افزود: نخسین شارع نهج‌البلاغه قطب‌الدین راوندی بود، نخستین ترجمه فارسی موجود از نهج‌البلاغه و اولین نسخه‌ نگاشته شده به زبان پارسی، پس از سید رضی نیز توسط یکی از شخصیت‌های دینی کاشان بوده است.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان گفت: این منطقه با وجود موسسه‌های قرآنی، کانون‌های فرهنگی و موسسه حافظان و فعالان حوزه نهج‌البلاغه واجد امتیازهایی است که کاشان به عنوان نخستین پایتخت نهج‌البلاغه انتخاب شد.
نمکی افزود: در مدت دو سال آینده، تلاش میکنیم فعالیت‌های ترویجی در قالب‌های فرهنگی، هنری، علمی، ادبی و دینی در حوزه‌های سبک زندگی علوی و عمومی کردن مفاهیم نهج‌البلاغه در فرهنگ عمومی تولید شود.
به گزارش پانا به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان،عبدالهادی فقهی زاده در این حکم نوشته است: انتظار دارد در جهت پیگیری و پیشبرد وظایف خود اهتمام و کوشش مجدانه داشته باشید.
همچنین تنظیم پیش نویس ضوابط و شیوه نامه های اجرایی، پیگیری‌ تامین اعتبارات اجرایی طرح از مبادی دولتی و مردمی بخشی از وظیفه های دبیرخانه است.
تعامل مستمر با دبیرخانه ستاد اجرایی در استان یا شهرستان منتخب در جهت پیشبرد کامل و شایسته اهداف و راهبردهای پیش‌بینی شده و نظارت مستقیم بر روند پیشرفت کار و تهیه گزارش‌های نظارتی بخش دیگری از وظیفه های دبیرخانه پایتخت نهج البلاغه است.
در بخش پایانی این حکم آمده است: دریافت گزارش نهایی اجرای برنامه‌های مصوب و ثبت سوابق، مستندات و گزارش‌های مربوط به اجرای طرح و پشنهاد شاخص‌های انتخاب پایتخت نهج البلاغه در هر دوره از دیگر وظیفه های دبیرخانه است.
به گزارش پانا، همزمان با عید غدیر شهرستان کاشان به عنوان اولین پایتخت نهج‌البلاغه کشور انتخاب شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار