مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان:

والدین شاخص ترین نقش در اجرای سند تحول بنیادین را بر عهده دارند

زاهدان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت والدین از شاخص ترین و مهم ترین افرادی هستند که می توانند در اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نقشی اساسی ایفا کنند.

کد مطلب: ۱۱۳۲۲۷۹
لینک کوتاه کپی شد
والدین شاخص ترین نقش در اجرای سند تحول بنیادین را بر عهده دارند

حمیدرضا رخشانی در مراسم تجلیل از انجمن‌های اولیا و مربیان برتر شهر زاهدان که به مناسبت هفته پیوند اولیا و مربیان برگزار شد اظهار کرد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش یکی از اسناد مهمی است که بر اساس تجربیات جهانی و داخل کشور و همچنین توصیه اکید مقام معظم رهبری پس از چندین سال مطالعه و بررسی نقاط قوت، ضعف، فرصتها و تهدیدهای موجود در آموزش و پرورش کشور تهیه و تدوین شد.
وی افزود در این سند سه اصل اساسی وجود دارد که شامل مدیر مدرسه، اولیا و دانش آموزان است.
مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان ادامه داد: در این سند مدیر مدرسه به عنوان رهبر آموزشی و الگو در تمام فعالیتهای آموزشی و پرورشی مدرسه معرفی شده است. از طرفی اولیا نیز یکی از مهمترین مواردی هستند که در سند تحول درباره آنان بحث شده است که این دو گروه در کنار یکدیگر برای رسیدن دانش آموزان به مراتبی از حیات طیبه تلاش می کنند.
رخشانی تصریح کرد: اگر قرار است سند تحول بنیادین اجرایی شود قطعاً این دو گروه نقش بسیار مهمی در این زمینه دارند و اگر می‌خواهیم کیفیت و کمیت را در امر آموزش و پرورش در کنار هم به خوبی پیش ببریم باید به نقش انجمن اولیا و مربیان اهمیت بدهیم.
وی به اهمیت ایجاد اعتماد در خانواده ها نسبت به مدرسه اشاره کرد و گفت: اولیا در قالب انجمن اولیا و مربیان مدرسه هم مشورت می دهند هم نظارت کرده و هم در امور مختلف مدیر و سایر همکاران مدرسه را همراهی می‌کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان اظهار کرد: در صورتی که ولی دانش آموز نقش تاثیرگذار خود در فرایند آموزش و پرورش مدرسه را احساس کند قطعاً برای ارتقای علمی و پرورشی دانش آموز خود تلاش و با تمام وجود با مدرسه همکاری و همراهی می کند.
رخشانی ادامه داد: متاسفانه این تفکر غلط در جامعه به وجود آمده است که انجمن اولیا و مربیان صرفاً برای مسائل مالی تشکیل می شود. این در حالیست که اگر در والدین اعتماد نسبت به مدرسه ایجاد شود و به معنای واقعی مدرسه را به عنوان خانه دوم فرزند خود بدانند به صورت کاملاً داوطلبانه و با اشتیاق هم از نظر فکری و هم از نظر مالی به یاری مدرسه خواهند شتافت.
وی تصریح کرد: بر اساس سند تحول بنیادین کارکرد مدرسه این نیست که یکسری محفوظات را به دانش آموزان بدهیم، بلکه باید هم مهارت های علمی و هم مهارت‌های حرفه‌ای را به آنان آموزش دهیم تا هر دانش آموز برای ورود به جامعه یک حرفه را فرا بگیرد.
رخشانی خاطرنشان کرد: مهارت‌های زندگی از جمله مهارت حل مسئله و تحمل دیگران از جمله مهمترین مهارت هایی است که ضروری است دانش آموزان در مدرسه فرا گیرند.
مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان به اهمیت ارتباط متقابل و اطلاع رسانی با والدین اشاره کرد و گفت: در این اداره کل ۸ کانال ارتباطی در زمینه انجمن اولیا و مربیان وجود دارد که بیش از ۵۰۰ هزار نفر از اولیا عضو این کانال ها هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار