مسئول سازمان بسیج فرهنگیان گیلان:

بهبود تعلیم و تربیت هر کشور، مبتنی بر بهبود کیفیت تربیت معلمان جامعه است

رشت (پانا) - مسئول سازمان بسیج فرهنگیان گیلان، با تاکید بر اینکه در جامعه ما، نباید با مسئله ارتقای اجتماعی معلمان، شعاری برخورد کرد، عنوان کرد شان و منزلت فرهنگیان باید حفظ شود تا به کارشان عشق بورزند و افتخار کنند.

کد مطلب: ۱۱۳۲۲۵۸
لینک کوتاه کپی شد
بهبود تعلیم و تربیت هر کشور، مبتنی بر بهبود کیفیت تربیت معلمان جامعه است

حبیبی در جلسه هم اندیشی، رئیس و مسئول نهاد رهبری دانشگاه فرهنگیان گیلان که با حضور مسئول ناحیه بسیج دانشجویی گیلان برگزار شد، اظهار کرد: در ایام شیوع بیماری کرونا و تعطیلی مدارس و مراکز آموزش عالی، دانشگاه‌ها اگر چه در بستر فضای مجازی ارتقاء بسیار یافتند اما یک بعد فعالیت دانشگاه که حیات و زندگی دانشجویی است، تعطیل شد.

وی افزود: دانشجویان در این دوران از همنشینی با دیگر دانشجویان، تعامل با اساتید و حضور در تشکلهای دانشجویی و گروه‌های علمی و تحقیقاتی، محروم شدند. در واقع حیات اجتماعی دانشجویان دستخوش تغییراتی شد که در سیستم‌های مجازی قابل بازسازی نیست و در درازمدت آن‌ها را منزوی و دچار آسیب خواهد کرد.

حبیبی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش به عنوان گسترده‌ ترین نهاد تربیتی در جوامع بشری است، افزود: این نهاد زیربنای توسعه‌ اجتماعی، فرهنگی، سیاسی هر جامعه است و همه عوامل جامعه و حاکمیت، باید در این زمینه اهتمام جدی ورزند، چون این نهاد از یک سو با کودکان و نوجوانان و جوانان خلاق، مبتکر، مستعد و از طرف دیگر با طیف گسترده‌ای از مردم به عنوان خانواده‌ها و اولیای دانش آموزان در ارتباط است و تعلیمات و آموزش‌های خود را به پیکره‌ جامعه تزریق می‌کنند و امام راحل (ره) در این زمینه چه زیبا و کامل فرمودند: «آن قدر تعلیم و تربیت مهم است که نه تنها دولت، بلکه باید همه ملت مشارکت داشته باشند».

در این میان نقش معلمان عزیز، یک نقش ویژه و بی‌بدیل است، چون معلم با روح و جان کودکان و نوجوانان در ارتباط است، یک معلم با پایبند بودن به اصول و ضوابط اخلاق در جریان روند آموزش که به عهده اوست، می‌تواند خدمت بزرگی به جامعه خویش عرضه کند.

وی یادآور شد: بهبود تعلیم و تربیت هر کشور، مبتنی بر بهبود کیفیت تربیت معلمان آن جامعه است. برای اینکه معلمان به عنوان یکی از ارکان اصلی آموزش و پرورش بتوانند، نقش خویش را به خوبی ایفا کنند، باید از منزلت و پایگاه اجتماعی شایسته‌ای برخوردار باشند.

حبیبی با تاکید بر اینکه در جامعه ما، نباید با مسئله ارتقای اجتماعی معلمان، شعاری برخورد کرد، افزود: شان و منزلت فرهنگیان باید حفظ شود تا به کارشان عشق بورزند و افتخار کنند.

وی اظهار کرد: در این راستا به استناد مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای عالی آموزش و پرورش، دانشگاه فرهنگیان مسئولیت اصلی تربیت معلم را به عهده دارد و در متحول کردن نظام آموزشی از جایگاه والایی برخوردار است و این دانشگاه می‌تواند نهاد آموزش و پرورش را برای دستیابی به افق چشم‌انداز ۲۰ساله کمک شایانی کند.

حبیبی در پایان گفت: دستگاه تعلیم و تربیت و به‌طور خاص دانشگاه فرهنگیان از تعارضات سیاسی به دور بماند و در کمال آرامش بتواند مأموریت‌های خود را ادامه دهد. اگر مسئولین این دانشگاه حیات خود را بر سیاسی بازی و فراز و نشیب سیاسی گره بزنند تنها نتیجه آن قربانی کردن دانشگاه فرهنگیان خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار