در نشست مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی با مسئولان انجمن های فرهنگی و هنری شیروان عنوان شد:

نامگذاری خراسان شمالی به عنوان گنجینه فرهنگ‌ها، حاصل مشارکت همه اقوام است

شیروان(پانا)- نشست مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی با مسئولان انجمن های فرهنگی و هنری شیروان در محل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۳۲۱۵۶
لینک کوتاه کپی شد
نامگذاری خراسان شمالی به عنوان گنجینه فرهنگ‌ها، حاصل مشارکت همه اقوام است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی در این نشست گفت: نامگذاری استان خراسان شمالی به عنوان گنجینه فرهنگ ها حاصل تعامل و مشارکت همه اقوام در این استان است که سال ها در کنار هم به خوبی در حال زندگی هستند.

حسین فرخنده فلسفه ایجاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد را به عنوان کانون های غیر انتفاعی با هدف استفاده از ظرفیت های مردمی برای جذب جوانان با همکاری و همراهی هیئت امناء و روحانی مساجد با انجام فعالیت های فرهنگی و هنری بیان کرد و افزود: حس و حال حضور در حرم‌ها، مساجد و اماکن مقدس، اندیشه را تغذیه و فکر را به حرکت در می آورد و موجب شکل گیری هنر اسلامی می شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه حدود 380 کانون فرهنگی و هنری مساجد در سطح استان مشغول به فعالیت هستند اظهار کرد: ظرفیت کانون ها را نباید نادیده بگیریم و باید تجربه های مدیران موفق کانون های قوی را به عنوان یک الگو به سایر کانون های کشور و استان معرفی کنیم.

ابراهیم عباسپور رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شیروان نیز در این نشست با بیان تقدیر و تشکر از زحمات همه مسئولان انجمن های فرهنگی و هنری شهرستان گفت: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن خوشنویسان شهرستان شیروان، آمادگی برگزاری سومین جشنواره خط تحریری را با همکاری استان به صورت منطقه ای دارد.

مسئول انجمن خوشنویسان شهرستان شیروان نیز با اشاره به اینکه این انجمن حدود 36 سال است که به صورت رسمی در این شهرستان افتتاح شده است گفت: در طول این 36 سال بیش از هزاران نفر از علاقمندان به خوشنویسی به این انجمن مراجعه کرده و آموزش دیده اند و کمتر خانواده ای است که حتی یک نفر از اعضای آن عضو این انجمن نباشد.

علی رحیمی افزود: از ابتدای تاسیس این انجمن بیش از 40 نفر موفق به کسب گواهینامه خوشنویسی ممتاز و برجسته و همچنین صدها نفر نیز گواهینامه درجه عالی و خوش را دریافت کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه اولین و دومین جشنواره استانی خط تحریری در این شهرستان برگزار شده است اظهار کرد: بسیاری از هنرمندان خوشنویس این انجمن از نقاط مختلف استان در سطح ملی موفق به برگزاری نمایشگاه خوشنویسی شده اند.

ربابه قصابان مسئول انجمن ادبی شهرستان شیروان در این نشست خواستار برگزاری جشنواره های ادبی در سطح استان به صورت کامل شد و گفت: اگر هر جشنواره ای در سطح استان برگزار می‌شود نتایج جشنواره باید در اسرع وقت اعلام شود.

مسئول انجمن هنرهای نمایشی شهرستان شیروان نیز در این نشست از برگزاری دو دوره کارگاه بازیگری با رعایت تمام دستورالعمل های بهداشتی با تدریس صفرپور خبر داد و خواستار حمایت از تحصیل کرده های هنرهای نمایشی و تامین سیستم جهت فروش بلیت نمایش به صورت اینترنتی شد.

سحر پر زحمت شیروان با بیان اینکه گسترش بیماری کرونا آسیب بسیاری زیادی به اجرای گروه های نمایشی وارد کرده است افزود: جهت تمرین گروه های نمایش، نیازمند سالن آمفی تئاتر اختصاصی و حمایت های معنوی و مالی هستیم و با توجه به اینکه تامین دستمزد هنرمندان مقدور نیست تقاضامندیم که با هماهنگی استان تدابیری اندیشیده شود که هر گروه نمایشی حداقل 10 اجرا در سطح استان داشته باشند.

مسئول انجمن تعزیه ایرانیان شعبه شهرستان شیروان نیز با بیان اینکه تعزیه یک نمایشی است که طیف خاصی از مردم به سمت و سوی آن کشیده می شوند و اگر از این گروه تعزیه حمایت نشود در چند سال آینده این هنر سنتی از بین خواهد رفت.

محمد جواد بصیرت خواستار اختصاص مکانی جهت تمرین گروه های تعزیه در شهرستان از سوی مسئولان شد و افزود: به منظور قدردانی از زحمات پیشکسوتان تعزیه، از تلاش های آنان در پایان ماه صفر تجلیل به عمل آورده شود.

مدیر مسئول موسسه فرهنگی و هنری مزگین نیز در این نشست خواستار حمایت مسئولان استانی و شهرستانی جهت برگزاری جشنواره های شعر محلی شد و گفت: ان شاء الله فرصتی پیش بیاید تا بعد از اتمام بیماری کرونا شاعران محلی تراوشات قلبی، ذهنی و زبانی خود را به نمایش بگذارند.

امان الله جعفرزاده مسئول انجمن شعر مزگین با بیان اینکه شعر کرمانجی در شهرستان شیروان جوان است و باید مورد حمایت قرار بگیرد افزود: هزینه های چاپ و تکثیر کتاب نیز بسیار بالاست و نویسندگان نیز باید مورد حمایت های معنوی و مالی مسئولان قرار بگیرد.

مسئول کانون فرهنگی و هنری شهدای شهرک ولی عصر(عج) شهرستان شیروان نیز در این نشست گفت: برخی فعالیت های فرهنگی و هنری در مساجد توسط برخی نهادها و ارگان ها به صورت موازی کاری انجام می گیرد که باید بسیاری از این فعالیت ها به جهت پیشبرد اهداف فرهنگی و هنری تجمیع شوند.

محمد محمدزاده قانعی با بیان به اینکه یک مسجد باید واقعا رویکردش را به خوبی نشان بدهد و نباید در طی سال بسته و فقط در ایام خاصی باز باشد افزود: الحمدلله در مسجد حضرت مسلم بن عقیل(ع) توانسته ایم با همکاری هیئت امناء، بسیجیان پایگاه و جوانان کانون فرهنگی و هنری کلاس های قرآن و معارف، کارگاه های فنی و حرفه ای، صنایع دستی، خیاطی و... ، مرکز نیکوکاری محله، صندوق قرض الحسنه، فروشگاه محصولات فرهنگی و تولیدات شهرستان، سالن بسته بندی و ... راه اندازی نماییم.

وی با اشاره به اینکه در کانون های فرهنگی و هنری مساجد باید از نیروهای توانمند دعوت نماییم خواستار توزیع عادلانه بودجه های استانی بر اساس عملکرد کانون ها شد.

خبرنگار حسینعلی ظفری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار