معاون تربیت بدنی اداره کل اموزش و پرورش آذربایجان شرقی ؛

اعلام برنامه های گرامیداشت هفته تربیت بدنی

تبریز(پانا) - معاون تربیت بدنی اداره کل اموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: کم تحرکی و چاقی دانش آموزان به موضوع بسیار مهمی تبدیل شده است.

کد مطلب: ۱۱۳۲۰۰۵
لینک کوتاه کپی شد
اعلام برنامه های گرامیداشت هفته تربیت بدنی

معاون تربیت بدنی اداره کل اموزش و پرورش آذربایجان شرقی در گفتگو با خبرنگار پانا ضمن تشریح برنامه های هفته تربیت بدنی، ادامه داد: سالهای قبل تنها به علت برودت بیش از حد هوا در استان ما، ورزش دانش آموزان بیشتر در سالنهای ورزشی و یا کلاس درس انجام می گرفت ولی امسال با توجه به شرایط کرونایی، تحرکات ورزشی دانش آموزان بیش از پیش کمتر شده است که سبب چاقی و اضافه وزن در آنها می شود. به همین دلیل پروژه کنترل چاقی دانش آموزی را در اولویت کاری خود قرار دادیم.

بهرامی افزود: آپارتمان نشینی نیز در کمبود تحرکات دخیل است که سبب چاقی می شود. در این راستا معاونت تربیت بدنی برنامه های متنوعی جهت پویایی دانش آموزان دارد.از این برنامه ها می توان برنامه های ورزشی در شبکه شاد با هدف به حرکت در آوردن دانش آموزان با وجود شرایط موجود نام برد.

وی گفت: هدف وهمه تلاش ما از ساخت کلاس و مدرسه پویا این است که بتوانیم روند چاقی را در دانش آموزان متوقف کنیم ولی با توجه به شرایط کرونایی سونامی چاقی اتفاق خواهد افتاد و همه برای مقابله با این سونامی باید تلاش کرد.

معاون تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش استان برنامه های تربیت بدنی را برشمرد و گفت: تجلیل از خانواده شهدا، برگزاری نشست رسانه ای، افتتاح پروژه کنترل وزن چاقی(کوچ) با رویکرد سبک زندگی فعال و سالم ویژه دانش آموزان وفرهنگیان، برگزاری دوره ضمن خدمت "نحوه ارزیابی غربالگری و اجرای مداخلات در پروژه کنترل وزن و چاقی در دانش آموزان"، اجرای برنامه خانه پویا (اجرای فعالیت های ورزشی با خانواده در منزل)، افتتاح کلاس های درس تربیت بدنی در سازه مدرسه که همزمان با افتتاح 14کلاس در سراسر استان است، افتتاح مسابقات ورزشی مجازی ویژه دانش آموزان مانند طناب زنی و شطرنج شروع ح داور یار و مربی یار ویژه دانش آموزان با افتتاح دوره های آموزش داوری بسکتبال و هندبال دانش آموزان دختر و پسر و رونمایی نمادین از نرم افزارهای ارزشیابی استانی درس تربیت بدنی در شرایط کرونایی از برنامه های هفنه تربیت بدنی می باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار