تجلیل سپاه پاسداران از سازمان پژوهش برای نشر معارف انقلاب اسلامی در کتاب‌های درسی

تهران (پانا) - در مراسمی با حضور مسؤولان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و دانشگاه امام حسین (علیه السلام)، از زحمات و تلاش‌های سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در درج متون و معارف انقلاب اسلامی در کتاب‌های درسی تجلیل شد.

کد مطلب: ۱۱۳۱۷۶۶
لینک کوتاه کپی شد
تجلیل سپاه پاسداران از سازمان پژوهش برای نشر معارف انقلاب اسلامی در کتاب‌های درسی

به گزارش روابط عمومی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، این مراسم صبح امروز یکشنبه 27 مهرماه برگزار شد که طی آن از زحمات و تلاش‌های سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی به منظور گنجاندن متون و معارف انقلاب اسلامی در کتاب‌های درسی و تهیه کتاب مجموعه "معارف انقلاب اسلامی و کتاب‌های درسی" تجلیل شد.

در این مراسم حسن ملکی معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش با اشاره به ارتباط نزدیک خود با سپاه پاسداران و همچنین دانشگاه امام حسین (علیه السلام) و دانشگاه بقیه الله یادآور شد: سپاه پاسداران خدمات گوناگونی به میهن اسلامی ارائه داده و می‌دهد و انقلاب اسلامی ایران در پرتو تلاش‌های این عزیزان ادامه دارد.

وی سه سر فصل "صراط تحول، امام تحول و روح تحول" را به عنوان محورهای سخنرانی خود معرفی کرد و گفت: واژه صراط را عمداً برگزیدم چون واژه‌ای است که مسیر درست و مستقیم را نشان می‌دهد. صراط یک کلید واژه بسیار پرمعنا و پر مغز قرآنی است. همه دعاها مستحب است ولی یک دعا واجب است و آن دعای "اهدنا صراط المستقیم" می‌باشد که یک سرّ به همراه دارد. سازمان پژوهش از حدود 2 سال قبل در صراط تحول قرار گرفته است. در صحبت‌هایم به این دلیل از کلمه صراط استفاده می‌کنم که به همکارانمان تأکید کنم برنامه‌های ما در سازمان پژوهش باید با صراط اصلی دین تطبیق پیدا کند.

رئیس سازمان پژوهش با تأکید بر اینکه مقام معظم رهبری "امام تحول" می‌باشند، افزود: ایشان بیش و پیش از همه ندای تحول در تعلیم و تربیت را سر دادند و نقشه تحول را کامل‌تر کردند. باید به تأکیدات ایشان توجه ویژه کرد و صراطی را که مدنظر ایشان است در پیش گرفت.

به گفته ملکی روح تحول، مرتبط با تربیت دینی و انقلابی، تربیت علمی اجتماعی و تربیت همه جانبه است و تربیتی باید مدنظر قرار گیرد که در آن گذشته انقلاب اسلامی ایران (تاریخ انقلاب) از طریق کتاب‌های درسی به دانش‌آموزان ارائه و تفهیم شود.

وی تبیین زمان حال برای مدارس و دانشگاه‌ها را امری مهم برشمرد و ادامه داد: انجام این وظیفه شرط لازم است اما کافی نیست؛ زمانی به کفایت می‌رسد که تمام ارکان کشور در این زمینه تلاش کرده و شرایط انقلاب و کشور را تشریح کنند.

معاون وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه ترسیم آینده انقلاب یکی از ارکان مهم طرح تربیت انقلابی است، گفت: در این راه باید قهرمانان ملی و اسلامی خودمان را به دانش‌آموزان معرفی کنیم؛ در همین راستا سیدالشهدای انقلاب اسلامی شهید حاج قاسم سلیمانی را نه به عنوان یک فرد بلکه به‌عنوان یک مکتب با نام "مکتب حاج قاسم، مکتب مقاومت" معرفی کرده‌ایم؛ البته نیاز است که در این زمینه کارهای بیشتری صورت گیرد.

در ادامه مجید بذرافکن معاون فرهنگی اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سیاوشی رئیس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه امام حسین (علیه‌السلام) و رجبی دوانی استاد تاریخ دانشگاه امام حسین (علیه‌السلام) سخنرانی کرده و ضمن بیان اقدامات و انتظارات از مجموعه آموزش و پرورش در خصوص متون انقلابی، از زحمات و تلاش‌های سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در نشر معارف انقلاب اسلامی به ویژه معرفی شخصیت شهید گرانقدر سردار سلیمانی تقدیر کردند.

سیاوشی رئیس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه امام حسین (علیه‌السلام) در این مراسم با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر شناخت تاریخ و اهمیت این امر در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، یادآور شد: آموزش و پرورش برای معرفی تاریخ گذشتگان به دانش‌آموزان زحمات زیادی کشیده و جا دارد همین‌جا به دکتر ملکی که تحولی را در فضای کتاب‌های درسی ایجاد کرده، تبریک بگویم. کتاب‌های ما در عرصۀ شاخص‌های تحولی و اتصال تاریخ معاصر ایران به زندگی بزرگ مردان مقاومت به ویژه شهید حاج قاسم سلیمانی نیازمند اصلاحات بود که سازمان پژوهش این کار را انجام داد و مکتب حاج قاسم و مکتب مقاومت وارد کتاب‌های درسی شد.

وی ورود محتوای مربوط به اسناد لانه جاسوسی به کتاب‌های درسی و بازنگری در ارائه تاریخ معاصر به دانش‌آموزان را دو اقدام مهم دیگر سازمان پژوهش برشمرد و گفت: تاریخ معاصرما فقط تا زمان انقلاب نیست بلکه باید شرایط حاضر را نیز به دانش‌آموزان و آینده‌سازان ایران اسلامی معرفی کرد.

در ادامه مجید بذرافکن معاون فرهنگی اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین وظایف ذاتی این نهاد مقدس طبق قانون اساسی، صیانت از دستاوردهای انقلاب اسلامی می‌باشد گفت: نهاد آموزش و پرورش از چندین جهت یک نهاد مقدس است؛ در وهله اول به خاطر مأموریتی که بر عهده دارد، در وهله دوم به خاطر بدنه انقلابی که از ابتدای انقلاب اسلامی وارد این مجموعه شدند و در وهله سوم نتایجی که انقلاب اسلامی به‌دست آورده حاصل زحمات این نهاد است.

وی با اشاره به آشنایی‌اش از زمان‌های قبل با سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، گفت: حضور دکتر ملکی در رأس این سازمان غنیمت است. در راستای هم‌افزایی مورد تأکید مقام معظم رهبری، اضلاعی را برای همکاری میان سپاه، رسانه و دانشگاه تشکیل داده و پیگیری می‌کردیم که این بخش باید افزایش یابد و بخش تربیت و سازمان پژوهش نیز مورد تأکید قرار گیرد.

رجبی دوانی استاد تاریخ دانشگاه امام حسین (علیه‌السلام) نیز با تجلیل از دیدگاه انقلابی و جهادی دکتر ملکی در سازمان پژوهش برای خدمت به این نظام و کشور گفت: وقتی یک نفر از دانشگاه و شرایط آن جدا می‌‌شود و برای اطاعت از ولایت و به امر رهبر معظم انقلاب وارد عرصۀ کار در سازمان پژوهش و کتاب‌های درسی می‌شود کار بزرگی انجام داده و سپاه و دانشگاهش باید در خدمت این تفکر ارزشمند باشند.

وی با انتقاد از برخی افراد فریب خورده داخل کشور، سوء مدیریت‌ها و تلاش را برای تطهیر رژیم پهلوی گفت: باید هوشمندانه دشمنان انقلاب اسلامی را برای نسل آینده معرفی کرد که سازمان پژوهش اقدامات خوبی را در این زمینه انجام داده اما نیاز است شورای عالی آموزش و پرورش به عنوان یک نهاد مهم در این زمینه بیشتر ورود پیدا کند.

در پایان این مراسم لوح یادبودی مزین به تصویر یکی از کتاب‌های درسی مرتبط با شخصیت سردار سلیمانی توسط حاضرین امضا شد و حسن ملکی کتاب "مجموعه معارف انقلاب اسلامی در کتاب‌های درسی" را به سایر میهمانان اهدا کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار