فراخوان تحریرکتاب‌ خاطرات 8 سال دفاع مقدس به قلم دانش‌آموزان فارس

شیراز (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش وپرورش فارس گفت: بابرنامه‌ریزی های بعمل آمده در فراخوانی که اعلام کرده ایم کتاب‌ خاطرات 8 سال دفاع مقدس به قلم دانش آموزان فارس به رشته تحریر درخواهد آمد.

کد مطلب: ۱۱۳۱۷۲۵
لینک کوتاه کپی شد
فراخوان تحریرکتاب‌ خاطرات 8 سال دفاع مقدس به قلم دانش‌آموزان فارس

جهانبخش بانشی در جلسه‌ای با حضور کارشناس مسئولان و کارشناسان فرهنگی هنری، اردو ها و فضا های پرورشی و مدیران کانون‌های فرهنگی تربیتی استان از طریق وبینار اعلام کرد: پرداختن به دفاع مقدس نقشی الگویی برای تمامی نسل‌ها در همه عرصه‌ها دارد و تبیین زوایای این رخداد مهم موجب ترویج فرهنگ ایثار و ایستادگی در مقابل دشمنان می‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش وپرورش فارس گفت: ما از دفاع مقدس، ایثارگری، فداکاری، فرهنگ شهادت و ایثار زیاد کتاب نوشته و بیان شده است، اما اگر بخواهیم فرهنگ ایثار، شهادت، فرهنگ دفاع و مقاومت در جامعه ما رشد پیدا کند، نوشتن کتاب و روایتگری را باید از مدارس شروع کنیم.

بانشی گفت: برای انتقال واقعیت جنگ کارهایی انجام شده است اما هنوز جای کار دارد، نسل امروز با نسل آن زمان بسیار متفاوت است، آن روز نسل ما باید در جبهه های جنگ علیه باطل با اسلحه می جنگید اما نسل امروز با درک رشادت ها، ایثارگری ها و فداکاری های رزمندگان در زمان جنگ، در زمینه علمی باید پیشتاز باشند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش وپرورش فارس افزود : با تاکید بر انتقال مفاهیم و ارزش های دفاع مقدس گفت: در دوران هشت سال جنگ تحمیلی ما با دست خالی جنگیدیم و پیروز شدیم و امروز پیشرفت های زیادی کردیم و ایران در بخش های مختلف دفاعی و موشکی به موفقیت های زیادی رسیده است و باید رشادت های رزمندگان دفاع مقدس برای نسل جوان به خوبی بازگو شود.

بانشی با اشاره به نقش انجمن‌های 22 گانه کانون‌های فرهنگی تربیتی استان که فرصت و بستر خوبی برای اجرا و پیاده‌سازی برنامه‌ها و فعالیت‌های تربیتی، فرهنگی، هنری، اجتماعی است گفت: به راحتی می‌توانیم مهارت‌های فردی و اجتماعی از این کانال انتقال دهیم و لذا در تمامی کانون‌ها باید فعال بوده و مورد ارزیابی قرار گیرند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش وپرورش فارس اظهار کرد: همه ما می‌دانیم که مردمان غیور این مرز و بوم در ایام دفاع مقدس، رشادت‌ها و جانفشانی‌های زیادی را انجام داده که در کلام نمی‌گنجد و زبان قاصر از وصف این عزیزان است و باید در تاریخ ثبت شوند و نبوغ‌شان تجلی پیدا کند و می‌تواند به عنوان اسوه و الگو برای این خاک و آب به یادگار بماند . ماباید تلاش بکنیم فرهنگی که در ایام هشت سال دفاع مقدس صورت گرفت به نسل امروز انتقال داده و کارهایی صورت گرفته با محوریت مدرسه ودانش آموزان باید ثبت و گسترش یابد .

بانشی گفت: در این زمینه باید خاطرات افراد شناخته و شناخته نشده به رشته تحریر دربیاید . لذا همه دانش آموزان می توانند خاطرات بستگان خود که رزمندگان هشت سال دقاع مقدس بوده اند را پردازش و در قالب داستان به نگارش درآورند

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش وپرورش فارس این دانش آموزان می توانند آثار خود را به کارشناسی فرهنگی هنری ادارات آموزش وپرورش منطقه خود تحویل دهند.

بانشی گفت: ادارات بر اساس سهیمه اختصاص داده شده که شامل: مناطق یک اثر، شهرستان‌ها 2 تا 3 اثر و نواحی شیراز 4 اثرهستند تا 13 آبان امسال ( روز دانش‌آموز) فرصت دارند تا آثار منتخب را به اداره فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی اداره کل آموزش وپرورش استان ارسال کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش وپرورش فارس بعد از بررسی آثار ارسالی بهترین داستان‌های دریافتی در قالب کتابی با عنوان خاطره‌نگاری از رشادت‌های رزمندگان در ایام دفاع مقدس به قلم دانش‌آموزان چاپ و در اختیار جامعه فرهنگی استان قرار خواهد گرفت.

بانشی گفت: ازاین کتاب در هفته آخر آبان مصادف با هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران رونمایی خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار