معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران:

ورزش به عنوان یکی از شاخص‌های اصلی اجتماعی و فرهنگی در زندگی نقشی بنیادی دارد

تهران(پانا)-معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران با تبریک هفته تربیت بدنی گفت ورزش کردن نه تنها انسان را از تنبلی و کسالت دور می‌کند بلکه باعث می‌شود که توانایی‌ها سلامت جسمی و روانی سلامت و شجاعت او افزایش یابد و همچنین در اجتماعی شدن و جمع‌گرا بودن فرد بسیار تاثیرگذار است.

کد مطلب: ۱۱۳۱۶۸۳
لینک کوتاه کپی شد
ورزش به عنوان یکی از شاخص‌های اصلی اجتماعی و فرهنگی در زندگی نقشی بنیادی دارد

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، الهه حسن‌پور ورزش را به عنوان یکی از مهمترین ارکان تأمین شادابی و سلامتی جسم و روح و نیز شاخص اصلی اجتماعی و فرهنگی در زندگی امروز دانست و افزود: ورزش در علم پزشکی نیز در درمان بیماران نقش دارد و از بروز بسیاری از بیماری‌ها پیشگیری کرده و ضامنی برای سلامتی است.

حسن‌پور با تاکید بر اینکه ورزش کردن اصول خاص خودش را دارد و چنانچه این اصول رعایت نشود و با حرکات نادرست انجام شود بدون شک عواقب جبران‌ناپذیری را به دنبال خواهد داشت، تصریح کرد:در تقویم رسمی ایران 26 مهرماه به عنوان روز ورزش و تربیت‌بدنی نامگذاری شده است که هر سال به مدت یک هفته یعنی از 26 مهرماه تا 2 آبان ماه همایش‌های ورزشی همگانی برگزار می‌شود تا جامعه و خانواده‌ها با اهمیت و تاثیرات ورزش در زندگی و روابط فردی و اجتماعی خود آشنا شوند.

این مقام مسئول در پایان با اشاره به شرایط موجود و شیوع ویروس کرونا گفت : امسال با محدودیت‌های کرونایی روز شمار هفته تربیت‌بدنی تغییراتی با رویکرد پیشگیرانه داشته است که امید است همه عزیزان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در هر چه باشکوه‌تر برگزار شدن این هفته مساعی لازم را داشته باشند. همچنین تجلیل از خانواده شهدای ورزشکار معلم و دانش‌آموز و تقویت پروژه کنترل وزن و چاقی (کوچ) با رویکرد سبک زندگی فعال و سالم در این هفته مورد تاکید است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار